جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 31.10.2014, 10:03

اعدام ۱۲ زندانی طی ۱۱ روز در زندان مرکزی ارومیه

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران اطلاع یافته است که  از روز ۲۶ مهرماه تا هفتم آبان ماه، ۱۲ زندانی محکوم به اعدام  متهم به جرائم مواد مخدر، قتل و سرقت مسلحانه در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند.

به گفته یک منبع مطلع، روز شنبه ۲۶ مهرماه، پنج زندانی محکوم به اعدام به اتهام جرائم مواد مخدر از بند ۱۵ زندان ارومیه به قرنطینه این زندان منتقل شده و در ساعت ۱۱:۳۰ شب همگی اعدام شدند. اسامی این پنج زندانی که اهل شهرستان ارومیه بودند عبارتند از فخرالدین قوی دل، اسفندیار قهرمانی، نجات کریمی، آرش سیگاری و بهرام صدیقی. 

همچنین روز یکشنبه ۴ آبان ماه، پنج زندانی دیگر به نام های صلاح الدین بهنام کردار، رشید علیزاده کردار، رضا طهماسبی، یونس گلبهار و لطیف محمدی در این زندان اعدام شدند. همگی آنها به جز لطیف محمدی به جرم حمل و نگهداری مواد مخدر به اعدام محکوم بودند. لطیف محمدی متهم به قتل و سرقت مسلحانه بود که بعدتر حکم قصاص برای قتل با رضایت اولیای دم حذف شد اما همچنان به جرم سرقت مسلحانه محکوم به اعدام بود. همه این پنج زندانی بین سال های ۸۱ تا ۹۰ در شهرستان ارومیه دستگیر شده بودند.

به گفته این فعال حقوق بشر صبح روز هفتم آبان ماه نیز دو زندانی دیگر به نام های ابراهیم چوپانی و یوسف حاجیلو به اتهام قتل در محوطه زندان ارومیه قصاص شدند. ابراهیم چوپانی، اهل شهرستان مهاباد در سال ۸۸ و یوسف حاجیلو، اهل شهرستان ماکو در سال ۱۳۸۷ دستگیر و هر دو به اتهام قتل به قصاص محکوم شدند.

تاکنون هیجکدام از منابع خبری رسمی اجرای حکم اعدام این ۱۲ زندانی را اعلام نکرده اند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024