جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 22.10.2014, 9:10

شوخی خرکی

«بعضی از پسران جوان اصفهانی در حالی که بطری آب معدنی در دست دارند سوار بر موتور دنبال دختران جوان راه می افتند و به عنوان شوخی و تفریح آنها را به اسیدپاشی تهدید می کنند.»

روزنامه «شرق» در یادداشتی به موضوع اسید پاشی در اصفهان پرداخته است.

«پوریا عالمی» نویسنده مطلب می افزاید: ما چند نوع شوخی داریم؛ شوخی پشت وانتی، شوخی دستی، شوخی خرکی.

شوخی پشت وانتی: اینطوری است که مثلا پشت وانت نشستی یکی هلت می دهد پایین و بعد قاه قاه می خندد. یا یک مطلب احمقانه را به عنوان شوخی برایت نصفه شب اس ام اس می کنند و می گویند «بابات بر اثر تصادفی که دوساعت پیش جلو خانه اش اتفاق افتاد از خواب پرید.» در همه این جنس شوخی ها همه می خندند جز شما.

شوخی دستی: یکدفعه شما را هل می دهند توی آب. یا پرت می کنند توی استخر. یا وقتی خوابید بادکنک بالای سرتان می ترکانند. یا روی شما اسم می گذارند و کاری می کنند همه شما را به این اسم صدا کنند. یا از قول شما می روند به آدم های دیگر مزخرفات تحویل می دهند و می گویند همه این حرف ها را فلانی زده. در همه این جنس شوخی ها همه می خندند جز شما که دارید گریه می کنید.

شوخی خرکی: شوخی خرکی ولی شوخی جدیدی است. شوخی ای است که خر طفلک هم ازش سر درنمی آورد و خیلی ناراحت است که چنین کارهایی به پاش می زنند. شوخی با مرگ دیگران است. شوخی با مصیبت دیگران است. شوخی با لامپ است. شوخی با فیلم خصوصی فلان بازیگر است که منتشرش می کنی تا بخندی. شوخی با مریضی دیگران است. شوخی با نقص عضو دیگران است. شوخی با چیزی است که دست مردم نبوده و طبیعت و زندگی برایشان پیش آورده. شوخی غم انگیز مجری های تلویزیون با آقای دوشواری است که ساده دلانه دارد حرفش را می زند و آنان دارند به ریشش می خندند و بعد فیلمش را منتشر می کنند تا همه به او بخندند. شوخی خرکی دست انداختن مردم است که دستشان به جایی بند نیست. شوخی خرکی ریختن آب معدنی روی سروصورت زنان و دخترانی است که وحشت اسید وجودشان را سوزانده، که اسید بدن همشهری شان را سوزانده و شما تهدید به اسیدپاشی می کنی و بعد رویش آب می ریزی و می خندی. شوخی خرکی یعنی بیماری. شوخی خرکی کنندگان را باید به تخت بستشان. آنان ترسناک تر از کسی هستند که پول می گیرد تا کاری کند. در شوخی خرکی هیچ کسی نمی خندد جز بیماری که دارد مریضی اش را سر دیگران خالی می کند تا بخندد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024