جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Tue, 21.10.2014, 14:00

کشف گور دسته جمعی زائران ايرانی در عراق

مدير کل عتبات سازمان حج و زيارت سازمان حج و زيارت با تاييد اينکه اجساد يافت شده در گور دسته جمعی عراق ايرانی هستند، گفت: ‌هر چند اجساد نسبتا سالم ماندند و کارت شناساييشان سالم است اما بررسی‌ها نشان داده که تاريخ اين اتفاق به ۸ سال گذشته بر می‌گردد.
يلنا با بيان اينکه اين تاريخ فوت اين اجساد يافت شده قطعا به ۸ سال گذشته بر می‌گردد، احتمال کشته شدن اين افراد توسط داعش را رد کرد.
وی ادامه داد: ‌مدير کل عتبات سازمان حج و زيارت تاريخ اين اتفاق به زمانی بر می‌گردد که حکومت صدام به تازگی سقوط کرده بود و مردم به صورت خودش از مرزهای ايران به عراق می‌رفتند.وی درباره جديد بودن کارت‌های شناسايی اين اجساد تاکيد کرد: ‌اينکه کارت شناسايی تازه و سالم مانده به معنای ان نيست که تاريخ صدور آن جديد است بلکه کارت‌ها پرسی بودند و سالم مانده‌اند.
وی با بيان اينکه تا کنون هيچ کمبودی در آمار تعداد زائران ايرانی به عراق در قالب کاروان و سفرهای انفرادی نداشته‌ايم، ‌ گفت: ‌ تنها نام ۵ نفر از زائران ايرانی در برگشت ثبت نشده است که آن هم به اين دليل بوده که به دليل حمل مواد مخدر دستگير شده بودند.
وی تاکيد کرد: از سال گذشته تا به امروز اسامی تمام زائرانی که به صورت انفرادی از مرزهای ايران به سمت عراق رفته‌اند را ثبت کرده‌ايم و تنها در يک مورد نام زائران ثبت نشد که آن هم به اربعين سال گذشته بر می‌گردد که به دليل هجوم مردم به مرز‌ها در برگشت از عراق امکان ثبت اسامی وجود نداشت.
وی با بيان اينکه هنوز جزييات محدوديت‌ها اعزام زائران به عراق در ايام محرم نهايی نشده است، گفت: قطعا پس از برگزاری جلسات نهايی با مسئولان وزارت کشور و امور خارجه جزييات را اعلام می‌کنيم.
مدير کل عتبات سازمان حج و زيارت سازمان حج و زيارت در پايان به مردم توصيه کرد: ‌ از زائران تقاضا داريم از سفر به عراق به صورت انفرادی و خانوادگی بپرهيزند و در قالب کاروان عازم عراق شوند. قطعا کاروان‌های ايرانی از مزايای بيمه، ‌ درمان و اسکورت بهره‌مند می‌شوند چنانکه روز گذشته شاهد ۵ انفجار در عراق بوديم که خوشبختانه هيچ کدام از مجروحين و کشته شده‌ها از زائران ايرانی نبودند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024