جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 21.10.2014, 13:43

تجمع ۷۰۰ کارگر مخابرات روستایی مقابل ساختمان مجلس

حدود ۷۰۰ نفر از کارگران مخابرات روستايی از چند استان کشور، صبح امروز (۲۹ مهرماه) با سفر به تهران در اعتراض به وضعيت قرارداد، بيمه و دستمزدشان در مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند.
ایلنا: يکی از اين کارگران معترض درباره دلايل اين تجمع گفت: به دليل محقق نشدن وعده‌های مسئولان شرکت مخابرات ايران و نمايندگان مجلس در پی گيری مطالبات حقوقی ۹ ماه گذشته‌ و قراردادهای ناعادلانه کارمان امروز ناچار شديم برای چندمين بار برای اعلام اعتراض به تهران سفر کنيم.
اين کارگر گفت: هر بار که تجمع می‌کنيم مسئولان با وعده پی‌گيری، ما را روانه شهرمان می‌کنند اما اين وعده‌ها هيچ‌گاه محقق نمی‌شوند و پس از آن ما دوباره مجبور به اعتراض می‌شويم.
کارگر معترض مخابرات روستايی به آخرين تجمع کارگران در تهران اشاره کرد و گفت: آخرين بار روز شنبه ۲۴ خرداد ماه سال جاری مقابل ساختمان مجلس و دادسرای تهران تجمع کرديم. در آن روز قاضی پرونده به ما گفت شرکت مخابرات مکلف است حداکثر تا دو هفته آينده قانون مربوط به کارگران مخابرات روستايی را اجرا کند اما در ماه‌های اخير اين اتفاق نيافتاده است.
اشاره اين کارگر به بند ۶۲ رديف ۸۶ قانون بودجه سال‌های ۹۲ و ۹۳، مخابرات ايران متعهد به استمرار بيمه و انعقاد قرارداد مستقيم با کارگران روستايی طبق شرايط و ضوابط مقرر در قانون کار است.
کارگران حاضر در تجمع امروز از استان‌های لرستان، ‌خوزستان، زنجان، آذربايجان غربی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان به تهران آمده‌اند تا به اجرا نشدن اين بند قانونی اعتراض کنند.
در تاريخ ۴ اسفند سال گذشته نيز شرکت مخابرات ايران طی تفاهم نامه‌ای با نمايندگان مجلس و نمايندگان کارگران مخابرات روستايی، متعهد شد که اين قانون را از تاريخ ۱ فروردين سال جاری به طور کامل اجرا کند.
گفتنی است اکنون حدود ۱۰ هزار نفر در بخش‌های نگهداری مرکز، راه اندازی، سيم کشی و خرابی تلفن، بعضا با حدود ۱۵ تا۲۰ سال سابقه کار به صورت ساعتی و بدون بيمه و رعايت حداقل حقوق مشغول به کارند و تا کنون اين قانون فقط در خصوص حدود ۱۵۰۰ نفر از اين کارگران اجرا شده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024