جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 21.10.2014, 10:27

نامه شیرین عبادی به کانون وکلای بین‌المللی در خصوص نسرین ستوده

نسبت به دفاع از همکار ایرانی خود اقدام کنید
شیرین عبادی، وکیل دادگستری و برنده جایزه نوبل صلح در سال 2003 در خصوص تعلیق پروانه وکالت نسرین ستوده از سوی دادگاه انتظامی وکلا به مدت سه سال نامه ای را به کانون وکلای بین المللی ارسال کرد.

خانم عبادی در این نامه از کانون وکلای بین المللی خواسته است تا از همکار ایرانی خود دفاع کنند.

رونوشت نامه شیرین عبادی به کانون وکلای بین المللی به دکتر احمد شهید- گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران-، گزارشگر ویژه استقلال قضات و وکلا، دفتر کمیسار عالی حقوق بشر و دفتر دبیر کل سازمان ملل متحد نیز ارسال شده است.

به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، متن نامه خانم عبادی به کانون وکلای بین المللی که در تاریخ 28 مهر 1393 ارسال شده به شرح زیر است:

کانون وکلای بین المللی
پیرو گزارشات قبلی، به اطلاع می رساند پروانه وکالت خانم نسرین ستوده از سوی دادگاه انتظامی وکلا به مدت سه سال معلق شده است و نتیجه این حکم محرومیت نامبرده از اشتغال به وکالت به مدت سه سال است.

لازم به یادآوری است که خانم نسرین ستوده به علت دفاع از متهمان سیاسی و عقیدتی از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به 6 سال حبس محکوم شد. نامبرده در سال 2012 برنده جایزه ساخارف شد و در اثر فشار افکار عمومی با عفو رهبر جمهوری اسلامی پس از تحمل سه سال حبس از زندان آزاد شد.

طبق قانونی که قبلا نیز به اطلاع رسیده بود، وکلای دادگستری در انتخاب اعضای هیات مدیره آزاد نیستند و در نتیجه هیات مدیره منتخب واقعی اعضا کانون نبوده و به همین دلیل قادر به دفاع از اعضای خود در برابر ماموران امنیتی نیست.

لذا با اعلام مراتب خواهشمند است نسبت به دفاع از همکار ایرانی خود به هر شیوه ممکن اقدام کنید.

با احترام
شیرین عبادی
وکیل دادگستری و برنده جایزه نوبل صلح در سال 2003
28 مهر 1393




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024