جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 19.10.2014, 11:49

مشكلات سعید حجاریان پس از ترور

سعید حجاریان ۱۵ سال پس از ترور می‌گوید مشكل اول من گفتار است و مشكل دوم نوشتار. نمی‌توانم قلم دستم بگیرم، تایپ هم نمی‌توانم بكنم. دستم رعشه دارد و نمی‌توانم روی كیبورد كامپیوتر كلیك كنم.

وی در گفت‌وگو با نشریه اندیشه پویا در بیان مشكلات پس از ترور افزود: فقط با قلم خیلی درشت می‌توانم یكی دو صفحه بنویسم. برای همین كار كردن و خواندن و نوشتن برایم خیلی سخت است، اما چون به اصلاحات امید دارم، تحقق آن، نیروی محرك و انگیزه‌ام برای كاركردن است.

حجاریان دراین گفت‌وگو می‌گوید كه ضاربان خود را حلال كرده است. «یكی از آنها كه اسلحه ماكاروف را (برای ترور من) تهیه كرده بود وقتی می‌خواست به سفرحج برود، آمده بود از من حلالیت بطلبد. من ندیدمش اما حلالش كردم و گفتم بگویید برود حج. بقیه هم نیایند بهتر است، حلال. گزیده‌هایی ازاظهارات حجاریان دراین گفت‌وگو درادامه آمده است.

* دولت روحاتی حتما به نفع اصلاح‌طلب‌ها است. فضا را بازكرده و برای ما بهتر كرده است. دوره سخت تمام شده و اصلاح‌طلب‌ها توقع بیشتری از روحانی ندارند.

* فعلا در فیلم، موسیقی و تئاتر فضا كمی با نشاط‌تر و بازتر و مجلات تازه هم منتشرشده و بعید است كه فضا دوباره مثل گذشته شود.

* روحانی می‌خواهد بایستد و تا حدی برش این كار را هم دارد. روحانی خیلی كاركرده تا حالا وتوانش همین قدر بوده است.

* به كتاب‌های من كه پنج سال است در ارشاد مانده هنوز مجوز نداده‌اند. حتی یك نفر كه كتابش را به من تقدیم كرده گفته‌اند صفحه تقدیم را‌ بردارید تا مجوز بدهیم.

* یك كتاب هم با آقای ملكیان نوشتیم... مدت‌ها در ارشاد ماند تا اینكه به ناشر گفتم بخش‌های مربوط به من را در بیاورد تا حداقل بخش‌های آقای ملكیان مجوز چاپ بگیرد و همین طور شد نمی‌دانم چرا این همه با من لج هستند.

* مشكلات زیادی وجود دارد كه ریشه در زمان احمدی‌نژاد دارد و باید رو شود. روكردن این مشكلات و اقدامات انجام شده كمك به دولت است.

* پس از ترور، مدتی محافظ داشتم اما در زمان احمدی‌نژاد گفتند كه حجاریان امنیت كامل دارد و محافظ نمی‌خواهد، البته برای من هم بهتر شد. من جا و امكانات برای محافظ ندارم. دیگر هم بعید است من را بزنند، كسی به من كارندارد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024