شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 21.09.2014, 9:29

حسن روحانی عازم نيويورک می‌شود

حسن روحانی به منظور شرکت در شصت و نهمين اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، صبح فردا ۳۱ شهريورعازم نيويورک می شود.
مهر: حسن روحانی، به منظور شرکت در شصت و نهمين اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل صبح فردا دوشنبه ۳۱ شهريورماه عازم نيويورک می شود.
وی علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تبيين نظرات ملت ايران درباره مهمترين مسائل بين المللی، ديدارهايی با روسا و مقامات ساير کشورها خواهد داشت. همچنين حضور در جمع انديشمندان آمريکايی، رهبران مسلمانان، رهبران اديان آسمانی، ديدار با ايرانيان مقيم آمريکا و گفتوگو با شبکه‌های تلويزيونی بين‌المللی از ديگر برنامه های رئيس جمهور در اين سفر خواهد بود.
همچنين پيش بينی می شود محمد نهاونديان رئيس دفتر رئيس جمهور، حسين فريدون دستيار ويژه رئيس جمهور و حسام الدين آشنا مشاور فرهنگی روحانی را در اين سفر همراهی کنند.
در حال حاظر محمد جواد ظريف وزير امور خارجه برای شرکت در نشست های حاشيه ای اجلاس سازمان ملل همچنين حضور در مذاکرات هسته ای با ۱+۵ در نيويورک به سر می برد.
سال گذشته در اولين حضور روحانی در سازمان ملل به عنوان رئيس جمهور ايران، وی طرح «جهان عليه خشونت و افراطی‌گری» را ارائه داد که اين طرح با اکثريت آراء به تصويب رسيد.
بنا بر اين گزارش، همزمان با اجلاس سازمان ملل دور جديد مذاکرات ايران و ۱+۵ از جمعه ۲۸ شهريورماه درنيويورک و در حاشيه نشست مجمع عمومی سازمان ملل آغاز شده است و پيش بينی می شود حضور روحانی در نيويورک بر اين مذاکرات تاثير گذار باشد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024