جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 17.09.2014, 8:07

روحانی با وزير امور خارجه کره شمالی دیدار کرد

مهر:، حسن روحانی عصر سه شنبه و در ديدار وزير خارجه جمهوری خلق کره با تاريخچه روابط دو کشور را ديرينه و مثبت ارزيابی کرد و گفت: دو کشور و دو ملت در طول تاريخ روابط دوستانه و بسيار خوبی با يکديگر داشته‌اند و اميدواريم اين روابط در زمينه‌های مختلف بويژه مسايل اقتصادی و تجاری هر چه بيشتر گسترش پيدا کند.
روحانی با بيان اينکه اينکه جمهوری اسلامی برای توسعه و تقويت روابط با کشورهای شرق آسيا اهميت خاصی قايل است، اظهار داشت: ايران و کره با فعال کردن ظرفيت‌های خود می‌توانند تحرک بيشتری در روابط و مناسبات خود ايجاد کنند.
وی با تأکيد بر ايجاد تحرک بيشتر در روابط دو کشور، اظهار داشت: افزايش رايزنی و همکاری مقامات ايران و کره می‌تواند تقويت و استحکام هر چه بيشتر مناسبات دو کشور را به همراه داشته باشد.
روحانی در ادامه برقراری و تثبيت ‌صلح و امنيت در منطقه شبه جزيره کره را مورد تاکيد قرار داد و اظهار داشت: برخی کشورها به دنبال جنگ و آتش افروزی در منطقه و جهان هستند، ‌اما صلح و امنيت در سايه درايت رهبران و مسئولان، پايدار خواهد ماند.
«ری سو يانگ» وزير خارجه جمهوری خلق کره اظهار داشت: رابطه ديرينه و عميقی بين دو کشور برقرار است و مصمم هستيم آن را در بخش‌های مختلف به ويژه در عرصه اقتصادی و بازرگانی گسترش دهيم.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024