جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Tue, 02.09.2014, 9:30

ظريف با مقامات اتحاديه اروپا در بروکسل دیدار کرد

محمدجواد ظريف وزير خارجه ایران  در نشست خبری مشترک با وزير خارجه بلژيک گفت: من پس از گفت‌وگوهايی که با خانم اشتون داشتم، کاملا خوش بين شده‌ام که ما می توانيم به واقع، اين موضوع را «به موقع» حل کنيم.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد ظريف وزير امور خارجه ایران دوشنبه شب، پس از ديدار با مقامات اتحاديه اروپا در بروکسل، پايتخت بلژيک و در نشست مشترک خبری با ديديه ريندرز، وزير امور خارجه اين کشور گفت: همه کشورهای منطقه برای مقابله با گروهک تروريستی داعش بايد همکاری کنند.
وی همچنین گفت: ما امروز گفت‌وگوهای خوبی با کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا داشتيم.
وی افزود: البته اشکالاتی در روند پيشرفت وجود دارد. رفتاری که برخی کشورها از جمله آمريکا با اعمال تحريم های تازه نشان داده اند، بی شک نشانه کمتر مثبتی برای پيشرفت بود. با اين حال ما به پيشرفت پايبند هستيم.
ظريف گفت: من پس از گفت‌وگوهايی که با خانم اشتون داشتم، کاملا خوش بين شده‌ام که ما می توانيم به واقع، اين موضوع را «به موقع» حل کنيم.
وی تصريح کرد: اين امر، به عزم سياسی نياز دارد. به آگاهی کامل از ضرورت رسيدگی همه جانبه به اين موضوع ها، صرف نظر از نيازهای صرفِ داخلی، نياز دارد.
ظريف تاکيد کرد: نياز داريم همه کشورهای منطقه در کنار هم قرار گيرند تا ابهام ها در خصوص دستيابی به نتايج کوتاه مدت در قبال حضور تروريست ها (در عراق) و با نگاهی بلندمدت، با توجه به منافعشان در زمينه مقابله با اين سازمان های تروريستی برطرف گردد. همچنين در تامين کمک برای سياستمداران عراقی و تشکيلات سياسی برای سرعت دادن به روند تشکيل دولتی فراگير که نماينده همه مردم عراق باشد، به همکاری نياز داريم.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024