جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 27.08.2014, 0:03

وزارت‌کشور: «اعتمادملی» و «مجمع محققین و مدرسین» مجوز فعالیت دارند

چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳
شرق
«اعتمادملی حزب است و مجوز فعالیت دارد.» این عبارتی است که روز گذشته هم مدیر‌کل سیاسی وزارت کشور و هم سخنگوی آن وزارتخانه در گفت‌وگوهای جداگانه بر آن تاکید کردند. حزب اعتمادملی توسط مهدی کروبی در سال ۸۴ تاسیس شد و پس از حوادث سال ۸۸ دفتر آن پلمب و ارگان رسانه این حزب با همین نام نیز توقیف شد. با روی‌کارآمدن دولت روحانی، «رسول منتجب‌نیا» از اعضای شورای مرکزی آن درباره احیای فعالیت‌های این حزب سخن گفت. بعد از آنکه وزارت کشور هم از این حزب برای شرکت در نشست هم‌اندیشی با احزاب دعوت کرد، به نظر می‌رسید که حزب می‌تواند به عرصه فعالیت سیاسی خود بازگردد. این درحالی است که برخی رسانه‌های خاص، پلمب‌شدن دفتر حزب را به‌عنوان منع فعالیت‌های قانونی آن تعبیر می‌کنند. «محمدعلی پورموسی» مدیر کل سیاسی وزارت کشور در گفت‌وگوی مفصل خود با «فارس» گفت: مجوز اعتمادملی لغو نشده است. پورموسی توضیح می‌دهد: «لغو پروانه احزاب طبق قانون با قوه‌قضاییه است.
یک وقت یک دفتری را پلمب کرده‌اند، این، لغو پروانه تلقی نمی‌شود، لغو پروانه یعنی به شعبه دادگاه برود و قاضی رای بدهد که پروانه این تشکل لغو می‌شود اما برای این احزاب این اتفاق نیفتاده است.» منظور او از احزاب، هم «اعتمادملی» است و هم «مجمع محققین و مدرسین حوزه‌علمیه قم» خبرگزاری فارس در این گفت‌وگو، مجمع را هم جزو احزابی که لغو مجوز شده‌اند معرفی می‌کند که پورموسی در این‌باره توضیح داد: مجمع منحل نشده و به همین دلیل هم به نشست هم‌اندیشی وزارت کشور با احزاب دعوت شده است. او ادامه می‌دهد: «همه احزابی که دعوت شده بودند منعی برای کار حزبی ندارند، همین الان هم ندارند. در دوره قبلی و دولت گذشته هم منع نداشته‌اند.»
در همین حال، حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور هم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران درباره اعتمادملی گفت: «تاکنون حکمی از انحلال قوه‌قضاییه برای حزب اعتمادملی به وزارت کشور واصل‌نشده و حتی در دو نشست اخیر وزیر کشور با احزاب و گروه‌های سیاسی از این حزب دعوت به‌عمل‌آمده، که این دعوت نشان از موجودیت چنین حزبی دارد. اینکه اعضای اعتمادملی، خودشان مدعی مشکل برای فک پلمب و فعالیت هستند باید بروند تقاضای رفع پلمب را از دستگاه قضایی کنند و این موضوعات ربطی به وزارت کشور ندارد.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024