چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 8 May 2024
ايران امروز
" width="800" />
iran-emrooz.net | Mon, 18.08.2014, 9:33

مدير عامل فرودگاه‌های ایران:۲۶۱ منطقه ممنوعه پروازی در ايران وجود دارد

مدير عامل شرکت فرودگاه‌های ایران گفت: در حال حاضر ۲۶۱ منطقه ممنوعه پروازی در ايران وجود دارد که با تصويب شورای عالی امنيت ملی و نامه‌نگاری اين نهاد با ستاد نيروهای مسلح بنا شده به پنج منطقه کاهش يابد.
ایسنا: محمدعلی ايلخانی درباره کاهش مناطق ممنوعه پروازی در آسمان ايران اظهار کرد: طبق اين برنامه تنها مناطق هسته‌ای کشور همچنان ممنوع پرواز خواهند ماند اما پرواز در ديگر مناطق برای شرکت‌های خارجی در ارتفاع ۳۰ هزار پا و برای شرکت‌های داخلی در فضای ۲۸ هزار پا امکان پذير است.وی خاطرنشان کرد: کاهش مناطق ممنوعه پروازی از يک سو به گسترش ترافيک هوايی کشور منجر خواهد شد و از سوی ديگر در امنيت و ايمنی پروازها نقش مستقيم خواهد داشت.
وی افزود: ‌۵۴ فرودگاه فعال در کشور وجود دارند و چهار فرودگاه نيز در حال ساخت است.
نرخ ارز برای پرداخت خدمات فرودگاهی ۱۲۲۶ تومان محاسبه می‌شود
ايلخانی تصريح کرد: در سال ۱۳۸۳ تا سال ۱۳۹۱ عليرغم تغيير چندين باره نرخ بليت هواپيما، عوارض فرودگاهی که شرکت‌های هواپيمايی به ما می‌پرداختند تغيير نکرده اما از سال گذشته و با تصويب هيات دولت بنا شد اين نرخ تغيير کند.
وی اضافه کرد: دليل اصلی اختلاف نظر شرکت فرودگاه‌ها با شرکت‌های هواپيمايی تفاوت در نرخ محاسبه ارز است؛ شرکت‌های هواپيمايی عوارض فرودگاهی خود را با دلار می‌پردازند که اين نرخ تا
مدير عامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به ساخت چهار فرودگاه جديد در ايران توضيح داد: چهار فرودگاه سقز، بروجرد، گناباد و گنبدحيدريه در حال آماده سازی هستند و در مراحل مختلف اجرايی که در صورت احداث و وارد خطوط هوايی شدن آن‌ها تعداد فرودگاه‌ها به ۵۸ خواهد رسيد.
رشد ۱۰۰ درصدی پروازهای عبوری از آسمان ايران
وی در بخش ديگری از صحبت‌های خود به بالا رفتن آمار پروازها و تعداد مسافران اشاره کرد و گفت:‌ در سال گذشته تعداد مسافران کشور رشدی ۱۴ درصدی داشته و تعداد پروازها نيز هشت درصد افزايش يافته است در چهار ماهه نخست امسال نيز تاکنون رشدی هشت درصدی در اين زمينه ثبت شده است.
ايلخانی به تغيير و تحول سياسی در اوکراين و عراق اشاره کرد و توضيح داد: در طول چند هفته گذشته با توجه به افزايش تنش‌های سياسی در اين دو کشور بخش زيادی از شرکت‌های خارجی درخواست عبور از ايران را مطرح کرده‌اند. اين مساله تا حدی بود که ما در هفته گذشته رشدی ۱۰۰ درصدی را در پروازهای عبوری از حريم هوايی کشور ثبت کرديم که حتی از پيش بينی‌های ما نيز بيشتر بود.
راه‌اندازی مسير هوايی جديد از غرب خليج فارس تا ورودی ترکيه
مدير عامل شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: به منظور بالا بردن امنيت هوايی کشور و البته حفظ پايداری اين مسيرها يک مسير هوايی جديد از هفته گذشته در ايران آغاز به کار کرده که از غرب خليج فارس تا ورودی به ترکيه ادامه دارد و اميدواريم با تجهيز اين مسيرها ايمنی و پايداری فضا تامين شود.
ايلخانی خاطرنشان کرد: سازمان ايکائو، ايران را به عنوان امن ترين فضای هوايی در منطقه تشخيص داده که اين مساله جزو با تلاش و فعاليت تمامی نيروهای مسلح که در ارتش، سپاه و مسئولان و کارشناسان سازمان‌های هواپيمايی عملياتی نبود.
مديرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اضافه کرد: در سال گذشته حدود ۱۲۰ ميليون دلار از محل عبور پرواز کسب کرده‌ايم که اميدواريم با شرايط پيش آمده اين رقم در سال جاری افزايش پيدا کند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024