جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 15.04.2014, 10:36

آخرين وضعيت پرونده مهدی و فاطمه هاشمی

محکوميت شهرام جزايری ۲۷ آذر ۹۲ به پايان رسيده است/ آخرين وضعيت پرونده مهدی و فاطمه هاشمی
وکيل شهرام جزايری، مهدی و فاطمه هاشمی آخرين وضعيت پرونده موکلان خود را تشريح کرد.
مهر: محمود عليزاده طباطبايی اظهار داشت: بر اساس رای قطعی دادگاه تجديد نظر محکوميت موکلم ۲۷ آذر سال گذشته به پايان رسيد و نمی دانم چرا وی هنوز در زندان است.
وی افزود: جزای نقدی در نظر گرفته شده برای جزايری دو برابر مبلغ وام دريافتی حدود ۹۷ ميليون دلار بود که وی به جای پرداخت اين مبلغ دو سال حبس را تحمل کرد.
عليزاده طباطبايی گفت: يکسال از محکوميت حبس شهرام جزايری مشمول عفوهای کلی سال ۹۱ شده و اين مسئله در گزارش دادستانی نيز وجود دارد و حتی اجرای احکام اين موضوع را به دادستانی اعلام کرده است.حال اگر يکسال عفو ياد شده را در نظر نگيريم، از محکوميت ۱۳ ساله موکلم چند ماه بيشتر باقی نمانده و بايد تا شهريور ماه آزاد شود.
اين حقوقدان با اشاره به درخواست موکلش از رئيس قوه قضائيه اظهار داشت: موکلم در نامه ای به رئيس قوه قضائيه اظهار ندامت کرده و درخواست کرده وی مشمول عفو شود.
وکيل خانواده هاشمی رفسنجانی درباره پرونده مهدی هاشمی نيز گفت: پرونده هنوز در دادسرا است و همانطور که دادستان کل کشور اعلام کرد ترجمه برخی اسناد زمان بر است.
وی افزود: ما هنوز موفق به مطالعه پرنده در دادسرا نشده ايم.
عليزاده طباطبايی در خصوص پرونده فاطمه هاشمی نيز گفت: امروز به دادگاه تجديدنظر مراجعه کردم اما هنوز پرونده به اين دادگاه ارسال نشده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024