جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 17.05.2022, 20:28

اصغر فرهادی: طاقت مردم ایران تمام شده است


اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی در نشست خبری هیئت داوران هفتاد و پنجمین دوره جشنواره کن با اشاره به ‫«‬فشارهای اقتصادی و سیاسی بر مردم ایران‫»‬ گفت‫:‬ «‬خوشحالی من از داوری در کن امسال عمیق نیست چون مانند خیلی از ایرانیان نمی‌توانم واقعا خوشحال باشم‫.‬ مردم طاقتشان تمام شده است و هیچ چیز الان خیلی از مردم ایران را خوشحال نمی‌کند‫.»

به گزارش بی‌بی‌سی، آقای فرهادی در نشست خبری امروز گفت: «خوشحالم که در دعوت سوم از من برای داوری در کن، توانستم به اینجا بیایم و در کنار گروهی باشم که کارهایشان برای من تحسین برانگیز است. اما این خوشحالی خیلی عمیق نیست. با توجه به اتفاقاتی که این روزها در کشورم رخ می‌دهد، مثل خیلی از ایرانیان نمی‌توانم واقعا خوشحال باشم. با توجه به اتفاقاتی که این روزها در کشورم رخ می‌دهد خیلی از ایرانی‌ها اصلا نمی‌توانند واقعا خوشحال باشند.»

او در کنار دیگر اعضای هیئت داوران جشنواره کن گفت: «شما حتما باید در مورد فشارهای اقتصادی و سیاسی که مردمم از سر می‌گذرانند، ناامیدی و افقی که برای مردم روشن نیست، شنیده باشید. مردمی که گذشته پرافتخار، فرهنگ و تاریخ غنی دارند، این همه نخبه در داخل کشور و جهان دارند و این همه ثروت منابع طبیعی دارند، طاقتشان تمام شده. نمی‌توانم صادقانه بگویم خوشحالم چون هیچ‌ چیز الان خیلی از مردم ایران را خوشحال نمی‌کند.»

سپس اصغر فرهادی یک بیانیه طولانی درباره حواشی فیلم پیشینش، قهرمان خواند و در آن اتهام سرقت ادبی را رد کرد و گفت: «اطلاعات نادرستی در مورد فیلم قهرمان و همچنین محکوم شدن من منتشر شده که نادرست است.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024