يكشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Sunday 28 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 24.03.2024, 13:53

پلمب ۶۵ واحد صنفی در ۱۲ روز در همدان


در ادامه برخورد جمهوری اسلامی با اصناف ارائه دهنده خدمات غذایی در ماه رمضان و تلاش برای اجبار در روزه‌داری، در ۱۲ روز ابتدایی این ماه ۶۵ واحد صنفی در همدان پلمپ شدند.

دادستان همدان پلمب این واحدهای صنفی را به دلیل «عدم رعایت ضوابط ابلاغی در ماه رمضان» اعلام کرده و از تداوم برخوردها در این زمینه خبر داده است.

این رویکرد جمهوری اسلامی در شهرهای مختلف در جریان است و بر اساس آخرین آمار منتشر شده طی روزهای گذشته پلمب گسترده واحدهای صنفی در سراسر کشور از جمله در شهرستان ری، دزفول، ابهر، قم و شیراز صورت گرفته است.

خوردن و آشامیدن در انظار عمومی در ماه رمضان در فاصله اذان صبح و مغرب در ایران ممنوع است و با عنوان «روزه‌خواری بدون دلیل و عذر شرعی» «عملی حرام» شمرده می‌شود که طبق قوانین اسلامی می‌تواند مجازات‌هایی از جمله شلاق در پی داشته باشد.

پلمب کسب‌و کارها به بهانه رعایت نکردن حجاب اجباری نیز کماکان در دستور کار قرار دارد و در تازه‌ترین مورد خبرگزاری «برنا» وابسته به وزارت ورزش و جوانان نوشت: «کافه طهرون کیش به‌دلیل برهنگی و رقص برخی مشتریان خانم یا آقا پلمب شد.»

این خبرگزاری تاکید کرده که پیگیری‌ها نشان می‌دهد برخی از این کافه‌ها مانند «کافه طهرون» به علت آنچه «برهنگی» برخی مشتریان و «رقص مختلط زنان و مردان» توصیف شده پلمب شدند و تعدادی از کافه‌ها نیز اخطار دریافت کرده‌اند.

روز گذشته، شنبه چهارم فروردین ماه نیز فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک لنج با تعدادی مسافر نوروزی در دریا خبر داده بود.

عبدالله خسروی در جمع خبرنگاران در بوشهر گفته بود که این افراد «شئونات اسلامی» را در ماه رمضان رعایت نکرده و «هنجارشکنی» کرده‌اند.

پس از اعتراضات سراسری دو سال گذشته و مقاومت بخش قابل توجهی از زنان و دختران در مقابل تحمیل حجاب اجباری، جمهوری اسلامی به روش‌هایی از جمله پلمب واحدهای صنفی و ارائه ندادن خدمات به کسانی که حجاب اجباری را رعایت نمی‌کنند، روی آورده است.

صدای آمریکا



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024