جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 07.03.2021, 15:35


به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹، تجمعات اعتراضی کارگران، بازنشستگان و معلمان در مقابل وزارت کار در تهران با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و دستکم ۳ شهروند بازداشت شدند.

یکی از بازداشت‌شدگان کامیار فکور، خواننده رپ و از فعالان کارگری است. دو نفر دیگر اسعد مفتاحی کارگر اسنپ‌فود و اسماعیل گرامی معلم بازنشسته بودند.


کامیار فکور

کامیار فکور پس از بازداشت به مکان نامعلومی منتقل شد. او چندین قطعه موسیقی به سبک رپ و هیپ‌هاپ منتشر کرده که می‌توان به قطعات «ماهی سیاه‌ها»، «چهل رنگ خون» و «هفت هزار تپه» اشاره کرد. مضمون بیشتر قطعات این خواننده موضوعات اجتماعی و سیاسی است.

فکور پیش از این در تجمعات روز کارگر در ۱۱ اردیبهشت۱۳۹۸، بازداشت و پس از ۵ روز با تودیع قرار کفالت از زندان تهران بزرگ آزاد شده بود.

در تجمع روز یکشنبه کارگران مراکز مختلف کارگری از جمله کارگران فولاد، کارگران غیر رسمی نفت، کارگران فصلی ‌و ساختمانی و تمامی تشکل‌های مستقل کارگری، بازنشستگان و معلمان حضور داشتند.

به گزارش ایلنا، حاضران در تجمع، خواستار افزایش مزد و مستمری به اندازه سبد معیشت خانوار و هزینه‌های زندگی شدند و اعلام کردند در جلسه فردا عصرِ شورایعالی کار، بایستی به الزامات قانونی در تعیین مزد و مستمری توجه شود.

تجمع‌کنندگان، خواسته‌های دیگری نیز مطرح کردند؛ اولویت همسان‌سازی برای بازنشستگان ۹۹، شروع دور جدیدی از همسان‌سازی در سال جاری، رفع تبعیض میان بازنشستگان صندوق‌های مختلف و ارائه خدمات درمانی رایگان و مکفی. آنها همچنین خواستار برقراری حق مشارکت در تعیین سرنوشت شدند و اعلام کردند بایستی نمایندگان واقعی بازنشستگان در اداره تامین اجتماعی نقش داشته باشند.

همزمان بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در شهرهای دیگری نیز از جمله، کرمان، شیراز، شوش، مشهد، تبریز، رشت، اصفهان، شوشتر، یزد، ایلام، خرم آباد، قزوین، کرج، کرمانشاه، اهواز، شاهرود، ارومیه، بهشهر و اراک در مقابل ساختمان سازمان تامین اجتماعی تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024