پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 22.02.2021, 16:35


احمد مومنی‌راد، سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات روز دوشنبه ۴ اسفند ۹۹ (۲۲ فوریه) به خبرگزاری ایرنا گفت، دادگاه مطبوعات مدیر مسئول ماهنامه ایران فردا با اتفاق آراء برای دو اتهام «ایجاد اختلاف بین اقشار جامعه» و «نشر مطالب الحادی» مجرم شناخته شده و با اتفاق آراء مستحق تخفیف دانسته نشده است.

به گفته مومنی‌راد پرونده نشریه ایران فردا در روز یکشنبه سوم اسفند ۱۳۹۹ در شعبه سه دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کاشانکی یک پرونده مطبوعاتی مطرح شد.

او افزود، متهم این پرونده مدیرمسئول ماهنامه ایران فردا بود که با دو اتهام ایجاد اختلاف بین اقشار جامعه و نشر مطالب الحادی بررسی شد. هیات منصفه باتفاق آراء متهم را در هر دو اتهام مجرم دانست و در دو اتهام باتفاق آراء مستحق تخفیف ندانست.

حامد سحابی، صاحب امتیاز و مدیر مسئول و کیوان صمیمی، سردبیر ماهنامه ایران فردا هستند.

کیوان صمیمی در حال حاضر  در زندان اوین به سر می‌برد.

آقای صمیمی از بازداشت شدگان تجمع روز جهانی کارگر سال ۱۳۹۸ در مقابل مجلس است. او بعدا به دلیل حضور در این تجمع و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» دادگاهی و به تحمل سه سال زندان محکوم شد.

آقای صمیمی روز ۱۷ آذرماه ۹۹ پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

به دنبال بازداشت کیوان صمیمی، حامد سحابی، صاحب امتیاز و مدیر مسئول ایران فردا نیز  در تاریخ ۱۷ آذر ۱۳۹۹ اعلام کرد، او از سوی دادگاه مطبوعات به مدت دو سال از فعالیت در عرصه مطبوعات محروم شده است.

سحابی با اعلام این خبر گفت که به دلیل چنین حکمی و از آنجا که او مدیر مسئول نیابتی مجله بوده، انتشار ایران فردا تا رفع محدودیت‌های اعمال شده متوقف خواهد شد.

«ایران فردا» به مدیرمسئولی مهندس عزت‌الله سحابی و سردبیری رضا علیجانی انتشار  خود را از خرداد ۱۳۷۱ آغاز کرد. حسن یوسفی اشکوری، تقی رحمانی، محمد ملکی، هدی صابر، سعید مدنی، احمد زیدآبادی و مجید شریف از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان ایران فردا بودند.

ایران فردا پس از ۸ سال فعالیت در اردیبهشت ۱۳۷۹ و در جریان توقیف فله‌ای مطبوعات توقیف شد. این نشریه پس از ۱۴ سال توقیف، در تاریخ دهم خرداد ۱۳۹۳ بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفت.

دور دوم انتشار ایران فردا نیز از نیمه آذرماه ۱۳۹۹ متوقف شد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024