جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 22.09.2020, 22:34


رادیو فردا: به دنبال ابراز نگرانی فعالان سیاسی از سرنوشت شاهین ناصری، «شاهد شکنجه» نوید افکاری، بابک پاک‌نیا، وکیل دادگستری روز سه شنبه اول مهرماه به نقل از مقامات زندان شیراز گفت که او به «حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی» منتقل شده است.

شاهین ناصری سال گذشته با نوشتن نامه‌ای رسمی و ثبت‌شده از زندان شهادت داده بود که شخصا در آگاهی شیراز شاهد شکنجه نوید افکاری بوده است.

بابک پاک‌نیا در توییتر خود نوشته است: «بنا به درخواست خانواده شاهین ناصری وکالت نامه‌ای تنظیم و تحویل مقامات زندان شد‌. گفتند اقای ناصری در بند سعادت است و فردا بیایید و وکالت نامه را تحویل بگیرید. امروز که همکارم مراجعه کرد، روی وکالت نامه نوشته بودند از ۲۱ شهریور آقای ناصری تحویل اطلاعات ناجا شده است!»

مهدی محمودیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، روز شنبه، در صفحه توئیتر خود درباره وضعیت ناصری نوشت: «حدود ۱۰ روز است که خانواده‌اش از او خبری ندارند. گویا او را تحویل همان نهادی داده‌اند که او علیه مامورین آن شهادت داده است.»

به نوشته آقای محمودیان، او «در محضر دادگاه به شکنجه شدن نوید افکاری در حین بازجویی شهادت داده و شفاها نیز اظهارات خود را تایید کرده است».

در واکنش به خبر منتشر شده در شبکه های اجتماعی درباره وضعیت شاهین ناصری، رئیس کل دادگستری استان فارس گفت که او «به منظور رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و طرح مقابله با کرونا در زندان، اخیرا از بند قبلی منتقل شده است.»

این مقام قضایی ایران همچنین نگرانی‌های مطرح‌شده پیرامون ناپدید شدن ناصری و بی‌خبری از وضعیت این زندانی را نتیجه «شتاب‌زدگی رسانه‌ها و ناآگاهان» خوانده است.

اما به رغم این اظهارات رئیس کل دادگستری استان فارس، بابک پاک‌نیا می‌گوید مقام‌های زندان شیراز اعلام کرده‌اند که شاهین ناصری به حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی تحویل داده شده است.

شاهین ناصری در روز ۹ آبان ۱۳۹۸ با نوشتن نامه‌ای رسمی و ثبت‌شده از زندان شهادت داده بود که شخصا در آگاهی شیراز شاهد شکنجه نوید افکاری بوده است. او در شهادت‌نامه رسمی خود می‌نویسد، نوید افکاری را در بازداشتگاه دیده و نوید به او گفته است که «عباسی، افسر پرونده‌، دستم را شکسته است».

دادگستری استان فارس، روز شنبه ۲۲ شهریور، در شرایطی از اجرای حکم اعدام نوید افکاری، عضو سابق تیم ملی کشتی ایران، خبر داد که همچنان ابهام‌ها و پرسش‌های بسیاری درباره پرونده او و نحوه اجرای حکم اعدامش وجود دارد.

در چنین شرایطی، بی‌خبری خانواده شاهین ناصری از وضعیت او در ۱۰ روز گذشته، نگرانی‌های فراوانی را در مورد سرنوشت شهادت‌دهنده در مورد شکنجه نوید افکاری در زندان به دنبال داشته است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024