پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 10.08.2020, 23:06


کمپین حقوق بشر در ایران

منیر عبدی، همسر اسماعیل عبدی، عضو کانون صنفی معلمان ایران در مصاحبه با کمپین حقوق بشر در ایران از ابتلای این فعال صنفی و یازده زندانی دیگر بند ۸ زندان اوین به کرونا خبر داد و گفت که این زندانیان در بهداری مرکزی زندان اوین نگهداری می شوند.

اسماعیل عبدی عضو کانون صنفی معلمان ایران، امیرسالار داوودی وکیل دادگستری، مجید آذرپی، جعفر عظیم‌زاده دبیر هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران، محسن قنبری و محمدعلی مصیب‌زاده، شش زندانی سیاسی هستند که به گفته خانم عبدی به کرونا مبتلا شده اند. فریدون احمدی، حامد حمزه‌وی، فرشاد کاووسی، رضا کیانیان‌مهر، سعید شریفی و علی دیواندری هم از زندانیان مالی زندان اوین هستند که به کرونا مبتلا شده اند.

منیر عبدی، همسر اسماعیل عبدی، در مصاحبه با کمپین حقوق بشر در ایران گفت که علائم بیماری کرونا از دو هفته پیش در بند ۸ زندان اوین شروع شده اما مسئولان زندان دیر اقدام به تست کرونا و انتقال زندانیان این بند به بهداری زندان اوین کرده اند. خانم عبدی به کمپین گفت: “از دو هفته پیش عوارض بیماری کرونا در میان زندانیان بند ۸ شروع شده بود. آقای عبدی با ۴ نفر از زندانی هایی که دچار کرونا شده اند در یک اتاق هستند البته بقیه اتاق ها تا ۱۸ نفر هستند اما چون اتاقی که آقای عبدی است کوچک تر است تعداد کمتری هستند و بقیه زندانیان این اتاق آزاد شده اند. اما در این چند نفری که هستند علائم کرونا از دو هفته پیش شروع شد از جمله از دست دادن حس بویایی و چشایی، دل درد و سرفه های شدید و برخی تب داشتند و آقای امیرسالار داوودی به شدت ریه اش مشکل داشت که سی تی اسکن ریه نشان داد ریه اش درگیر شده. گفتند بقیه باید آزمایش خون بدهند. روز سه شنبه از ۱۷ نفر از زندانیان آزمایش خون و آزمایش مخاط بینی گرفتند و جواب آزمایش را یکشنبه آوردند و گفتند ۱۲ زندانی مبتلا شده اند.”

به گفته خانم عبدی این ۱۲ نفر را جدا کرده و به بهداری مرکزی زندان اوین برده و در دو اتاق بستری کرده اند. او به کمپین گفت: “هر ۶ نفر در یک اتاق هستند اما یکی از متهمان اقتصادی، علی دیواندری مدیرعامل سابق بانک پارسیان را به بیمارستان منتقل کرده اند و سوال این است که چه فرقی بین ایشان با بقیه زندانیان است و چرا ایشان را منتقل کرده اند اما بقیه را منتقل نمی کنند؟”

اسماعیل عبدی، معلم ریاضیات، عضو ارشد کانون صنفی معلمان ایران و دبیر کل پیشین این کانون، شانزدهم مهرماه سال ۹۵ با تأیید حکمش از سوی دادگاه تجدیدنظر استان تهران به شش سال زندان قطعی محکوم و زندانی شد.

همسر اسماعیل عبدی به کمپین گفت: “در بهداری زندان اوین از لحاظ رسیدگی، داروی خاصی نداده اند فقط تب شان را کنترل کرده اند. آقای عبدی بدن درد و تنگی نفس دارد چون بیماری زمینه ای دارد و اسپری آسم مصرف می کند. قرص فشار هم تجویز کرده اند. بدن همه خیلی ضعیف شده از نظر تغذیه ما به شدت نگران هستیم که چی می دهند و چگونه رسیدگی می کنند. ما خواستار مرخصی هستیم یا اینکه به بیمارستان منتقل کنند. اولویت را در مرخصی می دانیم چون می دانیم رسیدگی نمی شود و خیلی از بیمارستان ها جا ندارند. وضعیت خطرناکی است و بگذارند بیایند مرخصی ما در خانه قرنطینه می کنیم و رسیدگی می کنیم.”



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024