جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 14.01.2020, 20:10


ابوالفضل قدیانی

صبح چهارشنبه هیجدهم دیماه خبر سقوط هواپیمای مسافربری متعلق به کشور. اوکراین با ۱۷۶ مسافر منتشر شد. علت سقوط هواپیما توسط مسئولان مربوطه نقص فنی اعلام شد اما از همان ساعات اول سقوط هواپیما به علت نقص فنی توسط بسیاری از کارشناسان، ناظران، کنشگران فضای مجازی و رسانه‌ها زیر سوال رفت و برخی با انتشار چند ویدئو علت سانحه را اصابت موشک اعلام کردند. تعدادی از کشورها نیز احتمال قوی دادند که هواپیما توسط موشک سرنگون شده است.

اما عمال نظام استبداد دینی و در راس آن علی خامنه‌ای سه روز علت سقوط را کتمان و پنهان کردند و با وقاحت تمام و گوبلزوار به مردم دروغ گفتند و بر دروغ خود اصرار ورزیدند و از اصل اصابت موشک را انکار کردند. عجیب‌تر این که مدعی شدند که اساسا به لحاظ علمی چنین چیزی امکان پذیر نیست .البته دروغ و فریب سیستماتیک جزء لاینفک نظام استبداد دینی است اما عاقبت با فشار افکار عمومی و پیگیری کشورهای اوکراین و کانادا، ستاد مشترک نیروهای مسلح ناچار به پذیرش مسئولیت شد و طی بیانیه ای اعلام کرد که هواپیما توسط موشک سپاه پاسداران سرنگون شده است. هرچند در این بیانیه نیز سعی در فرافکنی کردند و کوشیدند تقصیر را به اشتباه یک افسر جزء فروبکاهند. سوالی که در رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح شد این است که چرا هنگام آماده‌باش کامل نیروهای مسلح پرواز هواپیماهای مسافر بری کنسل نمی شود؛ رویه ای که در سایرکشورهای جهان معمول است. چرا اجازه پرواز می‌دهند که چنین فاجعه غیر قابل جبرانی ایجاد شود. در جواب می‌گویند جلوگیری از پرواز هواپیماهای مسافربری به ما مربوط نیست! اگر نیست به چه کسی مربوط است؟

موشک شلیک شده به هواپیما مانند شلیک به مغز و قلب قربانیان خیزش اعتراضی آبان‌ماه گذشته است. این یعنی شلیک بر پیکر مردم مظلوم ایران.

اینجانب ضمن عرض تسلیت و اظهار همدردی با بازماندگان این سانحه جانخراش و تسلیت مجدد به خانواده‌های داغدار قربانیان آبانماه ۹۸ از تمامی حق‌طلبان می‌خواهم که نگذاریم خون این قربانیان مشمول گذشت زمان شود و خون بناحق ریخته شده آن عزیزان پایمال ستم اردوگاه استبداد گردد. دستگیرشدگان آبانماه و سایر زندانیان سیاسی قبل از آن را به یاد داشته باشیم و به قدر مقدور از آنان دفاع و اعلام کنیم که این دستگیری‌ها از بن و بنیاد ظالمانه و غیر قانونی است. می‌دانیم که پدر پویا بختیاری، این عزیز به خون‌خفته، به جرم فراخوان برای برگزاری چهلم فرزندش هنوز زندانی است.

آنچه در سطور فوق بدان اشاره شد اندکی بود از ظلم و بیداد بسیار خودکامگان. این فاجعه بار دیگر نشان داد که نظام جمهوری اسلامی غیر قابل اصلاح است و هر فاجعه‌ای که رخ دهد تاکید موکدی است بر سوء مدیریت، ناکارآمدی و سرکوبگری این نظام تبعیض. به اعتقاد من خونبهای قربانیان به خون‌خفته رفتن مستبد امروز ایران و نظام استبداد دینی بر پایه ولایت مطلقه فقیه است. آقای خامنه‌ای باید دست از این قدرت جهنمی بردارد و استعفا دهد و کنار رود تا عرصه برای بر گزاری رفراندوم به منظور تغییر نظام جمهوری اسلامی و استقرار نظام جمهوری دمکراتیک سکولار فراهم گردد. همانطور که مکرر گفته‌ام مسالمت‌آمیزترین و کم‌هزینه‌ترین شیوه تغییر نظام برگزاری رفراندوم است. می‌دانم که بسیاری از سیاسیون گفته‌اند و خواهند گفت رفراندوم شدنی نیست پاسخ من این است اگر مردم بخواهند و رفراندوم تبدیل به مطالبه عمومی شود حتما شدنی است.

والعاقبه للمتقین



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024