جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 08.01.2020, 10:07


ایران امروز: یک فروند بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین اندکی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی تهران نزدیک شهرک پرند سقوط کرد. این هواپیما حدود ساعت شش و بیست دقیقه بامداد اندکی پس از ترک فرودگاه به مقصد کی‌یف، سقوط کرد. علت دقیق سقوط این هواپیما هنوز مشخص نیست. تمام مسافران و خدمه آن کشته شده‌اند.

هواپیمای شرکت اوکراینی ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پروازی داشت. مقصوداسعد سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان گفته حدود ١۴۷ نفر از مسافران ایرانی بودند. رییس سازمان اورژانس کشور ساعتی دیرتر تعداد کشته‌شدگان ایرانی این حادثه را ۱۴۷ نفر اعلام کرد.

تلویزیون دولتی مصاحبه آقای کولیوند را پخش کرده که گفته است که این هواپیما ١٧٩ سرنشین داشته که ١۴٧ تن ایرانی و ٣٢ نفر دارای تابعیت غیر ایرانی بوده‌اند. خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا - در گزارشی فهرستی اسامی جان باختگان این سانحه را منتشر کرده است. براساس این فهرست، شهروندان غیر ایرانی که در این سانحه جان خود را از دست داده‌اند تابعیت کشورهای مختلفی را داشتند.

خبرگزاری فارس نیز فهرست اسامی کشته شدگان این سانحه را منتشر کرده است. براساس این فهرست، ١۴٧ تن از مسافران ایرانی، ١٢ تن شهروند افغانستان، ۴ نفر شهروند سوئد، ٢ نفر شهروند اوکراین و ٢ نفر شهروند کانادا بودند. این پرواز ٩ خدمه داشت. ٧٠ نفر از قربانیان مرد، ٨١ نفر زن، ۱۵ نفر کودک و یک نفر نوزاد گزارش شده است.

تا کنون جزئیات بیشتری از علت سقوط هواپیمای شرکت اوکراینی مشخص و اعلام نشده است. منصور درجاتی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران می‌گوید بر پایه برآوردهای اولیه نقص فنی علت سقوط هواپیما بوده و علت دقیق این نقص پس از بررسی کارشناسان مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا پرواز شماره ۷۵۲- PS این هواپیما در صبح امروز، چهارشنبه، با یک ساعت تأخیر از مقصد تهران انجام شد و لحظاتی پس از برخاستن از فرودگاه در حدود ساعت ۶ بامداد به وقت محلی سقوط کرد. سازمان هواپیمایی کشوری ایران محل سقوط را صباشهر از توابع استان تهران گزارش کرده است.

نوراله طاهری، فرماندار شهریار می‌گوید لاشه هواپیما در محوطه‌ای به وسعت یک کیلومتر مربع پخش شده و رئیس مرکز اورژانس تهران گفته با توجه به وضعیت سقوط هواپیما اجساد سرنشینان آن “تقریبا متلاشی شده” و شناسایی قربانیان بسیار دشوار است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024