جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 09.05.2019, 21:42


صدای آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسشی در این مورد که آیا خطر رویارویی نظامی با ایران وجود دارد گفت:‌«می‌شود گفت این احتمال همیشه هست. من نمی‌خواهم بگویم نه، ولی امیدواریم چنین چیزی روی ندهد.»‌

پرزیدنت ترامپ روز پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت در کاخ سفید و در جریان اعلام اقدامات جدید دولت برای بهبود وضعیت بیمه و خدمات درمانی در آمریکا، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

او در مورد واکنش‌ها به ارسال یگان بمب‌افکن و ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس آبراهام لینکلن گفت: آن‌ها (ایرانی‌ها) ما را تهدید می‌کردند و ما باید امنیت مناسبی برای این کشور و دیگر نقاط داشته باشیم. ما قدرتمندترین کشتی‌های جهان را داریم که به طور کامل مسلح و آماده هستند.

در این جلسه که به طور زنده از سایت رسمی کاخ سفید و شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شد، پرزیدنت ترامپ گفت:‌ چیزی که من می‌خواهم در مورد ایران ببینم، این است که ببینم با من تماس می‌گیرند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: جان کری (وزیر خارجه سابق آمریکا) با ایرانی‌ها زیاد تماس می‌گیرد و به آن‌ها گفته «تماس نگیرند.» پرزیدنت ترامپ گفت: ولی آن‌ها (ایرانی‌ها) باید تماس بگیرند. اگر این کار را بکنند، درِ گفت‌وگو با آن‌ها از سوی ما، باز است.

ترامپ اضافه کرد:‌ اقتصاد ایران از زمانی که من از توافق اتمی بیرون آمدم، به هم ریخته است، نرخ تورمشان در بالاترین حدی است که من تا به حال شنیده‌ام، آخر هفته و حتی در جریان هفته شاهد اعتراض هستند. کاری که آن‌ها باید بکنند این است که با من تماس بگیرند، تا بنشینیم حرف بزنیم و به توافقی منصفانه برسیم.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: چیزی که ما می‌خواهیم فقط این است که به بمب اتمی دستیابی نداشته باشند. بعد هم کمک می‌کنیم به شرایط مناسب برسند. ما نمی‌خواهیم به ایران آسیب برسانیم،‌ من می‌خواهم خوب و قدرتمند باشند و از اقتصاد خوبی برخوردار باشند. پس باید تماس بگیرند و بعد با آن‌ها حرف می‌زنیم و می‌توانند اقتصاد خیلی قدرتمندی داشته باشند. آن‌ها مثل کره شمالی از پتانسیل خیلی بالایی برخوردارند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024