جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 16.04.2019, 21:06


دویچه وله: گزارشگران خبرگزاری‌های آسوشیتدپرس و رویترز و همچنین روزنامه‌های واشنگتن‌پست، وال استریت ژورنال و نیویورک‌تایمز درمیان برندگان جوایز پولیتزر هستند. این جایزه به «اسکار روزنامه‌نگاران» شهره است.

روز دوشنبه، ۲۷ فروردین (۱۶ آوریل) برندگان جایزه پولیتزر در شاخه‌های گوناگون معرفی شدند. در مجموع گزارشگران ۱۱ روزنامه، خبرگزاری و وبسایت‌های خبری این جایزه معتبر را دریافت کردند.

روزنامه‌های واشنگتن پست و نیویورک تایمز هر کدام دو بار موفق به کسب جایزه پولیتزر شدند.

مهم‌ترین جایزه در ۲۱ شاخه‌ پولیتزر، برای «خدمت به عموم» اهدا می‌شود که امسال نصیب روزنامه محلی «سان سنتیل جنوب فلوریدا» شد.

داواران دلیل این انتخاب را افشاگری این روزنامه درباره کم‌کاری مسئولان دولتی در رابطه با کشتار دانش‌آموزان مدرسه «مرجوری استونمن داگلاس» عنوان کردند. در آن حمله مسلحانه در فوریه ۲۰۱۸ یک مرد جوان و ۱۷ دانش‌آموز و معلم کشته شدند.

گزارش درباره ترامپ

روزنامه «نیویورک تایمز» جایزه «بهترین گزارش تحقیقی» را به خاطر مطالبی درباره فعالیت‌های مالی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده دریافت کرد.

»وال استریت ژورنال» هم جایزه «گزارش ملی» را به خاطر گزارش‌هایی درباره پرداخت مخفیانه رشوه و حق‌السکوت به دو زن از جانب دونالد ترامپ کسب کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس جایزهای به خاطر گزارش‌های افشاگرانه درباره جنایت‌های جنگی در یمن دریافت کرد و دو گزارشگر دربند خبرگزاری رویترز، «وا لونه» و «کیاو سو او» نیز موفق به دریافت پولیتزر شدند. این دو خبرنگار در میانمار به خاطر گزارش درباره کشتار مسلمانان روهینگا زندانی هستند.

جایزه سالانه پولیتزر از  ۱۹۱۷ تاکنون در حوزه‌های روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه‌نگاران و نویسندگان، شاعران و موسیقی‌دانان اعطا می‌شود.

این جایزه به اسم بنیان‌گذار آن، جوزف پولیتزر، روزنامه‌نگار مجاری‌تبار آمریکایی نام‌گذاری شده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024