جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 04.09.2018, 7:34


صبح روز سه شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ ماموران امنیتی با مراجعه به منزل رضا خندان، همسر نسرین ستوده او را بازداشت کردند.

او روز گذشته از احضار و تهدید خود به بازداشت خبر داده بود.

شامگاه دیروز - دوشنبه ۱۲ شهریور - آقای خندان در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت:  «شخصی امروز با موبایل‌ام تماس گرفت و گفت که از وزارت اطلاعات تماس می‌گیرد. او گفت که باید فردا به آنجا بروم. از آنجا که هیچ شخص و نهاد دیگری غیر از مقام قضایی آن هم کتبا و با ذکر دلایل و اتهامات، حق ندارد افراد را تحت تعقیب قرار دهد؛ حدود قانونی را به ایشان یادآور شدم. متاسفانه در پاسخ به اعتراض من، گفت که: «پس دستگیر می‌شوی».

رضا خندان در ماه‌های اخیر درباره وضعیت نسرین ستوده در بازداشت و همچنین بازداشت سایر زندانیان از جمله عبدالله میثمی اطلاع‌رسانی می‌کرد.

نسرین ستوده،‌ وکیل دادگستری و همسر رضا خندان، ۲۳ خردادماه سال جاری بازداشت شد. او پس از حضور در دادسرای مستقر در زندان اوین در تهران متوجه شد که وکالت پرونده “دختران انقلاب” و دیگر فعالیت‌های حقوق بشری علت بازداشت او بوده است.

در پرونده‌سازی جدید علیه خانم ستوده، او به «جاسوسی» نیز متهم شده است.

فرهاد میثمی نیز  روز ۹ مرداد ماه از سوی ماموران با حکم بازداشت که از سوی شعبه دوم دادسرای زندان اوین صادر شده در محل کارش بازداشت شد. او فعال مدنی و پزشک است. در سال‌های اخیر به عنوان فعال مدنی در بسیاری از تحصن‌ها و تجمعات اعتراضی علیه حقوق زندانیان و حجاب اجباری شرکت کرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024