جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 28.12.2017, 9:08


خبرگزاری آناتولی: وزارت کشور افغانستان، شمار قربانیان حملات انتحاری به ساختمان مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در شهر کابل، پایتخت این کشور را ۴۰ کشته و ۵۳ زخمی اعلام کرد.

بنا به اعلام این وزارتخانه، احتمال افزایش کشته‌ها و مجروحان این حملات تروریستی وجود دارد.

نیروهای امنیتی افغان مسیرهای منتهی به منطقه «پل سوخته» در غرب کابل را مسدود کرده‌اند و آمبولانس‌ها به محل حادثه اعزام شده‌اند.

محمد صابر یکی از شاهدان عینی این حادثه به خبرنگار آناتولی گفت: صبح امروز ساعت ۰۹: ۵۰ به وقت محلی، ابتدا یک عامل انتحاری به ساختمان خبرگزاری «صدای افغان» و «مرکز فرهنگی تبیان» حمله کرد. دقایقی پس از آن، حمله انتحاری دوم صورت گرفت و هنگامی که آمبولانس‌ها در حال انتقال کشته‌ها و مجروحان بودند، سومین حمله نیز رخ داد.

از سوی دیگر مسئولین بیمارستان دولتی استقلال کابل از انتقال حدود ۴۰ مجروح به این بیمارستان خبر دادند. همچنین نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان کشته شدن بیش از ۴۰ تن را تایید کرده و گفت که نیروهای امنیتی و امدادرسانی مجروحان را در اسرا وقت به بیمارستان‌ها منتقل کردند.

مقام‎های امنیتی افغان می‌گویند که مهاجمان در ابتدا نگهبان مرکز مذکور را با شلیک گلوله از پا در آوردند و سپس از بمب دستی استفاده کرده و همچنین مواد انفجاری همراه‌شان را منفجر کردند.

بیشتر قربانیان حمله انتحاری از شرکت کنندگان در یک گفتمان علمی پژوهشی به مناسبت ۶ دی سالگرد اشغال افغانستان توسط شوروی سابق گزارش شده که در حال برگزاری بود.

ذبیح الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان با بیان این‌که با رسانه‌ها هیچ مشکلی ندارند، دست داشتن در حمله تروریستی امروز در کابل را رد کرد.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی «تبیان» و خبرگزاری صدای افغان «آوا» یک بنیاد خصوصی است که توسط ایران حمایت مالی می‌شود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024