شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 25.12.2016, 8:50


■  ساخت و توسعه شهرک‌سازی‌ها، انتقال ساکنان اسراییلی، مصادره زمین، تخریب منازل و آواره کردن شهروندان فلسطینی مغایر با حقوق بین‌الملل بشردوستانه و قطعنامه‌های مربوطه است.

■  با تاکید بر نگرانی شدید نسبت به استمرار شهرک‌سازی‌های اسراییلی که به نحو خطرناکی اعتبار راه‌حل دو کشور مبتنی بر مرزهای ١٩٦٧ را به مخاطره می‌افکند؛ با یادآوری تعهد موجود در نقشه راه چهار گانه از سوی قطعنامه ١٥١٥ (٢٠٠٣) که در آن همه فعالیت‌های شهرک‌سازی اسراییل را از جمله «توسعه طبیعی» (این شهرک‌سازی‌ها) را متوقف می‌کند و همه شهرک‌سازی‌هایی که از مارس ٢٠٠١ انجام شده است، حذف می‌کند.

■  تثبیت موقعیت و حذف گرایش‌های منفی نسبت به کسب سرزمین که به نحو شدیدی راه‌حل دو دولت را به فرسایش برده و واقعیت یک دولت را تقویت می‌کند.

■  ‌ ایجاد شرایط برای مذاکرات نهایی موفقیت‌آمیز و پیشرفت در راه‌حل دو دولت از طریق همین مذاکرات تاکید می‌کند که ساخت شهرک‌سازی‌های اسراییل در مناطق اشغالی فلسطین از سال ١٩٦٧ از جمله در شرق اورشلیم (بیت‌المقدس) هیچ اعتبار حقوقی ندارد و تجاوز آشکار به حقوق بین‌الملل و مانعی بزرگ برای دستیابی به راه‌حل دو دولت و صلح جامع و جاویدان است.

■  ‌ شورای امنیت خواسته خود را تکرار می‌کند که اسراییل فورا و کاملا همه فعالیت‌های شهرک‌سازی‌اش را در سرزمین اشغالی فلسطین از جمله در شرق اورشلیم (بیت‌المقدس) پایان داده و تعهدات حقوقی‌اش در این خصوص را کاملا رعایت کند.

■  تاکید می‌شود که هیچگونه تغییری نسبت به مرزهای ٤ ژوئن ١٩٦٧ از جمله در رابطه با اورشلیم (بیت‌المقدس) به غیر از آن تغییراتی که از طریق مذاکرات مورد توافق طرفین قرار گرفته باشد مورد شناسایی قرار نخواهد گرفت.

■  ‌ تایید می‌شود که پایان همه فعالیت‌های شهرک‌سازی اسراییل برای دستیابی به راه‌حل دو دولت ضروری است و خواستار گام‌هایی مثبت برای از میان برداشتن گرایش‌های مضر نسبت به سرزمین که مانع راه‌حل دو دولت می‌شود، است.

■  ‌ همه دولت‌ها باید بند یک این قطعنامه را در توافق مربوطه‌شان برای جدا کردن میان سرزمین اسراییل و سرزمین اشغالی فلسطین در سال ١٩٦٧ مدنظر داشته باشند.

■ ‌ گام‌های فوری برای ممانعت از همه‌گونه فعالیت‌های خشونت‌آمیز علیه شهروندان از جمله فعالیت‌های تروریستی، تحریک‌آمیز و مخرب است و خواستار پاسخگویی در این زمینه، اجرای تعهدات طبق حقوق بین‌الملل برای تقویت تلاش‌های جاری در راستای مبارزه با تروریسم از جمله همکاری‌های امنیتی موجود و محکوم کردن آشکار همه اقدامات تروریستی است.

■  ‌ دو طرف باید بر مبنای حقوق بین‌الملل از جمله حقوق بین‌الملل بشردوستانه و تعهدات و توافقات قبلی عمل کرده تا موقعیت را آرام کرده و از اعمال تحریک‌آمیز و لفاظی‌های اختلاف‌برانگیز به هدف تشنج‌زدایی از وضعیت خودداری کرده، اعتماد و صداقت را ایجاد و از طریق سیاست‌ها و اعمال مبتنی بر تعهد صادقانه و راه‌حل دو کشور به نمایش گذاشته و شرایط ضروری برای ترغیب صلح را ایجاد کند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024