جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 27.02.2015, 9:30


دو سایت «جماران» و «بهارنیوز» با دستور قضایی از شب گذشته فیلتر و از دسترس خارج شدند.

یكی از مسئولان سایت جماران در گفت‌وگو با ایلنا گفت كه تا این لحظه هنوز حكم قضایی مبنی علل این امر هنوز به دست مسئولان سایت جماران نرسیده است و آنها هم از طریق رسانه‌ها از این مسئله خبردار شده‌اند.

خبرگزاری فارس نوشته است سایت جماران که از چند سال پیش وظیفه پوشش اخبار سید حسن خمینی را بر عهده دارد، طی هفته‌های اخیر مصاحبه های متعددی را با چهره های رادیکال اصلاح طلب منتشر کرده بود. این سایت همچنین پوشش گسترده‌ای به اخبار و تصاویر سیدمحمد خاتمی می‌داد.

به نوشته فارس سایت بهارنیوز نیز در زمره پایگاه های خبری با گرایش اصلاح طلبی رادیکال به شمار می آمد.

در پی فیلتر شدن سایت‌های جماران و  بهارنیوز به دلیل انتشار عکس‌های محمد خاتمی٬ خبرگزاری دولتی «ایرنا» نیز اقدام به حذف عکس‌های خاتمی از گزارش تصویری ختم خواهر او فاطمه خاتمی کرد.

اخیرا غلامحسین اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه از تذکر دادستانی تهران به مدیران مسئول رسانه‌ها و ممنوعیت بکار بردن اسم، تصاویر و اخبار مربوط به محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات خبر داد. او  گفت اگر کسانی که از نظر شورای عالی امنیت ملی یا قوه قضائیه به عنوان سران فتنه محسوب شدند، دستگاه قضایی و دادستانی می‌تواند به عنوان یک اقدام دستوراتی در این رابطه صادر کند.

سخنگوی وزارت ارشاد از وجود دستور شورای عالی امنیت ملی درباره ممنوعیت خبری و تصویری خاتمی اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته است این خبر را از رسانه‌ها شنیده است. گفته می‌شود هیات نظارت بر مطبوعات نیز از این تصمیم اطلاعی ندارد. گویا در دفتر و دستک علی خامنه‌ای اتخاذ شده و توسط دولت آبادی، دادستان تهران مستقیما به رسانه‌ها ابلاغ شده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024