جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 08.01.2015, 16:28

جمهوریخواهان ایران:


جمهوریخواهان ایران:
حمله جنایتکارانه به دفتر نشریه «شارلی اِبدو» را محکوم می کنیم!
از آزادی بیان و مطبوعات پشتیبانی می‌کنیم!

روز چهارشنبه هفتم ژانویه، طی حمله تروریستی اسلامگرایان افراطی به دفتر نشریه «شارلی اِبدو» در پاریس، ۱۲ نفر به قتل رسیدند و ۱۱ نفر دیگر زخمی شدند که حال تعدادی از آن ها نیز وخیم گزارش شده است. «استفان شاربونیه» دبیر نشریه و سه تن از کاریکاتوریست های سرشناس فرانسه، هم چنین«برنارد ماریس» اقتصاددان و دو افسر پلیس جزو قربانان این اقدام جنایتکارانه هستند.

حمله به دفتر این نشریه خشم و انزجار جهانی را برانگیخته است. بان کی مون دبیر کل سازمان ملل به درستی این حمله را «تهاجمی مستقیم به بنیان دموکراسی، رسانه‌ها و آزادی بیان» دانسته است. دفتر نشریه «شارلی اِبدو» در سال ۲۰۱۱ نیز به خاطر انتشار کارتونی از پیامبر اسلام مورد حمله گروه های افراطی اسلامگرا قرار گرفته بود و مسئولین و نویسندگان آن نیز تهدید به مرگ شده بودند.

جمهوریخواهان ایران با ابراز انزجار از اتفاق شوم و غیر انسانی که در پاریس افتاده است، پشتیبانی کامل و بی‌قید و شرط خود را از آزادی بیان و آزادی مطبوعات اعلام می‌کنند؛ حمله به هیأت تحریریه «شارلی اِبدو» را شدیدا محکوم نموده و همدردی عمیق خود را با خانواده‌های قربانیان این جنایت و خانواده مطبوعات آزاد جهان اعلام می‌کنند.


هیات سیاسی  اجرائی:
اتحاد جمهوریخواهان ایران
همبستگی برای جمهوری عرفی و حقوق بشر در ایران

۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۸ ژانویه ۲۰۱۵



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024