شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 03.06.2014, 7:01


روزنامه شرق

این خبری است که کامران همت پور برگزار کننده جشنواره موسیقی بانوان که قرار است از 24 خرداد تا دوم تیر در تالار وحدت برگزار شود به «ایسنا» گفته است.

شش سال پیش وقتی آخرین پرده جشنواره موسیقی گل یاس که نامش را به آوای مهر تغییر داده بود فرو افتاد؛ هیچ کدام از زنان موسیقیدانی که در آن جشنواره شرکت کرده بودند نمی دانستند که تا جشنواره دیگری که به صورت اختصاصی برای آنها باشد شش سال فاصله خواهد افتاد. زنان موسیقیدان حتی در دوره هایی از جشنواره فجر مثل دوره بیست و هشتم از حضور در جشنواره هم بازماندند. در آن سال ها حضور زنان در جشنواره ها مختص جشنواره فجر و همین جشنواره گل یاس بود؛ جشنواره ای که در آن زمان با حمایت شهرداری برگزار می شد و حالا توسط بخش خصوصی برگزار می شود. به گفته همت پور این جشنواره را «آوای حنانه» و «هنر در قاب اندیشه» برگزار خواهند کرد.

ملیحه سعیدی آهنگساز، مدرس و نوازنده، برگزاری این جشنواره را اتفاق خوبی می داند که می تواند مستمر باشد. این نوازنده قانون که مانند بسیاری از زنان موسیقیدان در چند سال گذشته به جای کنسرت بیشتر بر روی آهنگسازی و آماده سازی آلبوم و پژوهش متمرکز بوده است؛ به «شرق» گفت: «در این سال ها با توجه به نارسایی هایی که وجود داشت در هیچ جشنواره ای شرکت نکردم. اما بعد از حضور آقای مرادخانی در معاونت هنری با توجه به شناختی که از ایشان داریم متوجه تغییراتی در حوزه موسیقی هستیم و می توانیم امیدوار باشیم.»

سعیدی با اشاره به اینکه در همه این سال ها با وجود برگزارنشدن جشنواره ها زنان موسیقیدان به فعالیت ادامه می دادند هم افزود: «هر چند جشنواره ای وجود نداشت اما هیچ چیزی مانع تلاش خانم های موسیقیدان نبود. اما برگزاری این جشنواره ها که به خاطر حضور آقای مرادخانی و آقای ارجمند است حرکت های خوبی است که امیدواریم مستمر باشد.»

جشنواره موسیقی بانوان که خرداد ۹۳ در تالار وحدت برگزار می شود آنچنان که همت‌پور می‌گوید از حمایت معنوی پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی حمایت معنوی برخوردار است.

همت پور با بیان اینکه بلیت فروشی جشنواره از دو روز دیگر توسط سایت «ایران کنسرت» آغاز خواهد شد، افزود: استقبال خانم ها از برگزاری این جشنواره بسیار عالی بود و آنها را خوشحال کرد. البته ما هم خوشحالیم که خانم هایی که در این حوزه مظلوم واقع شده اند می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

گروه «آوای مهربانی» به سرپرستی سهیلا پورگرامی، «کرشمه» به سرپرستی شیدا جاهد، «آواز ملل» به سرپرستی نسرین ناصحی و شهلا میلانی، «پریشاد» به سرپرستی پریچهر خلوتی و همچنین گروه های «مشتاق شیراز»، «بوی گندم»، «ستاره قطبی»، «دادمهر»، «قناری»، «دریای راز»، «چکاوک آزاد» و گروه «خنیا» به سرپرستی پری ملکی گروه هایی هستند که در این جشنواره حضور دارند.

برگزاری جشنواره ای مختص زنان در حالی در تهران اتفاق می افتد که در شهرهای بزرگی چون اصفهان زنان از حضور بر روی صحنه منع شدند و چندین کنسرت در شهرهایی چون تبریز به دلیل حضور نوازنده زن کنسل شده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024