جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 07.06.2013, 21:12


موسوی خوئینی با جمعی از اعضای «کمپین ائتلاف عارف ـ روحانی برای فردای ایران» دیدار کرد.

او در این دیدار  خوئینی‌ها، در پاسخ به پرسش حاضران درباره ائتلاف گفت: نظر بنده درباره انتخابات همان چیزی است که در آبان ماه سال گذشته گفته‌ام و تاکید کردم که من با شرکت در انتخابات در هر حال و به هر قیمتی موافق نیستم و چنین مشارکتی به زیان جریان اصلاحات و به زیان تفکر اصلاح طلبانه است.

خوئینی‌ها تاکید کرد، شرکت در انتخابات باید عزتمندانه باشد، شرکت در انتخابات باید در چارچوب پیشبرد اهداف اصلاح طلبانه باشد، ما نباید به جریانی که حضور مؤثر اصلاح طلبان درحاکمیّت را برنمی‌تابد اجازه دهیم ما را به راهی بکشاند که بن‌بست است.

خوئینی‌ها گفت، اگر جناب آقای خاتمی نامزد می‌شد، تمام اصلاح طلبان و بدنه اجتماعی حامی آنان از ایشان حمایت می کردند و چنان نتیجه‌ای از انتخابات به‌دست می‌آمد که دوست و غیردوست را حیرت زده می‌کرد. ولی مخالفان ریز و درشت چنان رفتار کردند که جناب آقای خاتمی بهترین راه ممکن را انتخاب کرد و با وجود درخواست‌های گسترده از سراسر کشور وارد صحنه انتخابات نشد تا مخالفان بار دیگر به خاطر یک دستمال، قیصریّه رابه آتش نکشند.

موسوی خوئینی‌ها در ادامه اظهاراتش افزود: پس از قطعی شدن عدم حضور جناب آقای خاتمی و در اوج یأس و ناامیدی حاکم بر جریان اصلاح طلبان و اقشار حامی آنان در میان جامعه، آیت‌الله هاشمی برای نامزدی ریاست جمهوری ثبت نام کرد. حضور جناب آقای هاشمی با چنان استقبالی، نه تنها از ناحیه اصلاح طلبان بلکه از طرف طیف گسترده‌تری درسراسر کشور، رو به رو شد که بر اساس تحلیل حوادث قابل پیش بینی نبود.

به گفته آقای خوئینی‌ها، این حضور و موج حمایت گسترده‌ای که شکل گرفت و روز به روز رو به افزایش داشت و پیروزی آقای هاشمی در انتخابات را قطعی می‌ساخت، نه تنها مشکلات پیش آمده در هشت سال گذشته رابر طرف می‌ساخت بلکه می‌توانست اعتبار به شدّت آسیب دیده‌ی جریان حامی رئیس جمهور فعلی (که با تدبیرهای شگفت‌آوری او را به ریاست جمهوری رساندند) را تا حدودی ترمیم کند، ولی متأسفانه بی تدبیری نه تنها کشور و ملت را از یک فرصت خدادادی محروم کرد که گویا مهر باطله بر شناسنامه انقلاب زده شد. هر چند که سالها است این مهر را در جامعه از اعتبار انداخته‌اند.

حوئینی‌ها در ادامه گفت: و اما امروز ... با توجه به آنچه گذشت که راههای اصلی ورود در انتخابات را بر روی اصلاح طلبان و بخش عظیمی از جامعه بستند باید بسیار هوشیار باشیم که ما را به راههایی نکشانند که بن بست است و یا در صورتی وارد این راه شویم که بتوانیم بن بستها را بشکنیم.

او افزود: از هشت نامزد حاضر در صحنه، ضمن احترام به همه، شش نفر آنان از مخالفان اصلاح طلبانند و آقایان روحانی و عارف اگر هر دو با یکدیگر به رقابت ادامه دهند، اصلاح طلبان نباید با ورود در این رقابت بی سر انجام خود را به بن بستی که مخالفان تدارک دیده‌اند بکشانند. اما نکته مهمتر که غفلت از آن بسیار زیانبار است این است که اصلاح‌طلبان نباید اعتبار افتخارآمیز گذشته خود که مخالفان نا گزیر از اعتراف به آن شدند را با حرکتی نسنجیده مخدوش کنند. مخالفان با همه هنر مهندسی که در انتخابات سال هشتاد و هشت بکار بستند ناگزیر شدند نزدیک به پانزده میلیون رای را برای اصلاح طلبان بپذیرند و امروز مهندسی بر این اساس پیش می‌رود که نه تنها اصلاح طلبان پیروز انتخابات نباشند بلکه اعتبار گذشته خود را نیز از دست بدهند.

خوئینی‌ها در پایان گفت: من با کمال تواضع و با احترام به همه عزیزانی که به اصلاح امور و تغییر اوضاع اسفبار کشور می‌اندیشند عرض می‌کنم که در تحلیل شرایط به‌هوش باشید و مراقبت کنید تا مبادا تحلیل‌ها بر اساس اطلاعاتی باشد که مخالفان تولید می‌کنند و در میان اصلاح طلبان بویژه تصمیم گیرندگان آنان نفوذ و رواج می دهند. امیدوارم عزیزان بزرگوار تصمیماتشان در راه مصالح عالیه اسلام و منافع کشور باشد، انشاء الله.

در ابتدای جلسه، جمعی از اعضای “کمپین ائتلاف عارف ـ روحانی برای فردای ایران”، به بیان دغدغه‌های خود پرداخته و به این نکته اشاره کردند که حضور جریان اصلاحات با حمایت آقایان موسوی خوئینی، هاشمی، خاتمی و دیگر بزرگان جریان اصلاح طلب، تنها در شرایطی مفید و موثر است که اجماعی مقتدر میان گروه های مختلف در این جریان وجود داشته باشد و بتواند حد مطلوبی از موج حمایت از آیه الله هاشمی رفسنجانی را نمایندگی کرده و تا حدودی به برایند رأی جریان اصلاح طلبی در جامعه نزدیک شود. ائتلاف میان آقایان روحانی و عارف اولین پیش شرط چنین حضوری است و البته این حضور نیازمند تحقق پیش شرط های دیگری چون اجازه زده شدن حرف‌ها و اعلام مواضع نیز هست.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024