پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 21.04.2012, 22:07


رادیو فردا: نرگس محمدی، فعال ملی- مذهبی و نایب‌رئیس کانون مدافعان حقوق بشر، صبح روز شنبه به ادارهٔ اطلاعات زنجان فراخوانده شد، اما به گفته تقی رحمانی، به منزل خود بازنگشته است.

تقی رحمانی، همسر خانم محمدی در گفت‌و گو با رادیو فردا اظهار داشت با توجه به اینکه همسرش تا نیمه‌شب، ‌به خانه بازنگشته از سوی ماموران بازداشت شده است.

نرگس محمدی که دادگاه تجدیدنظر، شش سال حبس او را تایید کرده است دارای دو فرزند دوقلوی ۶ ساله است که به گفتهٔ تقی رحمانی، همسر او، دور از پدر و مادر، روزهای دشواری را سپری می‌‌کنند و بار‌ها شاهد هجوم شبانهٔ نیروهای امنیتی به خانه بوده‌اند.

تقی رحمانی همچنین تاکید کرد که نرگس محمدی بیمار است و شرایط زندان برای او خطرناک است.

تقی رحمانی با ابراز نگرانی شدید اظهار داشت که خانم محمدی به بیماری فلج عضلانی مبتلاست و اقامت وی در زنجان کمی حال وی را مساعد کرده بود اما شرایط زندان ممکن است به وخامت حال وی منجر شود.

تقی رحمانی، فعال ملی مذهبی که نزدیک به سال‌های طولانی در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران گذرانده است اخیرا از ایران خارج شده و در پاریس زندگی می‌کند.

آقای رحمانی در گفت‌و گو با رادیو فردا همچنین از تبعید ناخواستهٔ خود و خانواده‌اش از آبان ماه گذشته از تهران به زنجان و قزوین خبر داد و گفت تمام اعضای کانون مدافعان حقوق بشر از جمله نرگس محمدی در ایران و خارج از ایران به شدت تحت فشار هستند و احکام سنگین زندان دریافت کرده‌اند.

انتقال به بند زنان سیاسی زندان اوین

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، به گفته برخی از خانواده‌های زندانیان سیاسی زن که در حال برگشت از سالن ملاقات زندان اوین هستند، زندانیان در این ملاقات گفته‌اند که زمانی که آنها برای ملاقات به سالن اعزام می‌شدند، نرگس محمدی در حال انتقال به بند بوده است.

انتقال نرگس محمدی به زندان در شرایطی صورت می‌گیرد که دو کودک دوقلوی وی، هم‌اکنون در شهر زنجان بدون حضور پدر و مادر هستند.

با توجه به وضعیت جسمانی نرگس محمدی، هم‌ اکنون نگرانی‌ها در خصوص شرایط وی افزایش یافته است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024