پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 29.12.2010, 0:15


چهارشنبه ۸ دى ۱۳۸۹

پارلمان نيوز
سيد محمد خاتمى در ديدار با اعضاى فراكسيون خط امام مجلس شوراى اسلامى

سيد محمد خاتمى كف خواست اصلاح طلبان را براى حضور در انتخابات آتى اعلام كرد:۱- آزادى زندانيان و ايجاد فضاى آزاد براى همه احزاب و گروه‌ها و رفع محدوديت‌هاى نا به جا ۲- پاى بندى همگان بخصوص مسئولان به قانون اساسى و اجراى همه جانبه و كامل آن بخصوص اهتمام به روح قانون اساسى ۳- فراهم آوردن سازوكارى براى برگزارى انتخابات سالم و آزاد.
اگر اين شرايط محقق شد تصميم مى‌گيريم كه چگونه عمل كنيم. اگر اصلاح طلبان جايگاهى در ميان مردم ندارند چرا تمهيداتى فراهم مى‌كنيد تا آنها در معرض راى مردم قرار نگيرند؟ نمى‌شود به جز يك سليقه براى همه سليقه‌ها انواع محدوديت‌ها را ايجاد و انواع اتهامات را رديف كرد و بعد گفت آزادى و مردم سالارى وجود دارد. نمى‌شود كسانى را كه در جبهه‌ها بودند، هشت سال از انقلاب و مردم دفاع كردند و در كنار امام خدمات شايسته‌اى به نظام داشته‌اند را به اتهام دروغ ضديت با نظام حبس يا حذف كرد. اقليت مجلس با تمامى ملاحظات پيدا و پنهان خوب عمل كرد. اگر قانون هدفمندى يارانه‌ها به درستى و خوبى اجرا نشود همه زيان خواهيم ديد. حوزه تحقيق و تفحص و نظارت مجلس بر همه اركان اعم از نظامى، امنيتى، سياسى و حقوقى و غيره است. مجلسى كه بر آمده از اراده آزاد وتصميم واقعى مردم باشد، مى‌تواند جلوى ديكتاتورى‌ها و انحرافات و بسيارى از مشكلات و كجروی‌ها را بگيرد. حد اهانت از اشخاص و افراد به نهادهايى چون مرجعيت رسيده است و هيچكس در مقابل اهانت كنندگان نمى‌ايستد و به راحتى دروغ مى‌گويند.
رييس جمهور سابق كشورمان در ديدار سه ساعته با اعضاى فراكسيون خط امام مجلس شوراى اسلامى كه يكشنبه شب صورت گرفت به تحليل فضاى داخلى و خارجى كشور و تهديدات پيش روى انقلاب وارايه راهكارهاى همگرايى نيروهاى درونى نظام با توجه به اراده و خواست عمومى مردم پرداخت و بر ضرورت حضور فعالانه تمامى دلسوزان به اصل نظام و انقلاب براى عبور از شرايط كنونى تاكيد كرد.

تبريك ولادت حضرت مسيح و گراميداشت خاطره قربانيان زلزله بم
به گزارش پارلمان نيوز ارگان رسمى فراكسيون خط امام مجلس شوراى اسلامى، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمى در ابتداى اين نشست ميلاد حضرت مسيح پيامبر صلح و سلام را به همه حق طلبان و دوست داران حقيقت و عاطفت به خصوص هموطنان مسيحى تبريك گفت و اظهار اميدوارى كرد تا در دنياى پراز ستم و بيداد و تحقير، انسانها با الهام از اين پيامبر بزرگ و حضرت ختمى مرتبت شاهد دگرگونى اوضاع به نفع بشريت و اخلاق و معنويت باشند.
رييس جمهور سابق كشورمان با اشاره به پنجم تير ماه سالروز وقوع زلزله شهرستان بم و همچنين زلزله اخير كرمان فقدان جمع كثيرى از همو طنانمان را تسليت گفت و از همه كسانى كه با تلاش و كوششان توانستند تا بخشى از آلام بازماندگان را تسلى دهند تشكر كرد.

تشكيل مجلس نيرومند و در راس امور محصول برگزارى انتخابات آزاد و سالم است
خاتمى در ادامه با اشاره به اعتبار و جايگاه "مجلس" در نگاه امام و برداشت و تحليل مردم از نقش خود در اداره كشور افزود: امروز شايسته مردم ما اين است كه نظامى مردم سالار و توام با ارزشهاى الهى و معنوى از جمله كرامت انسان،عدالت و راستى و پاكى داشته باشند و مجلس در تحقق اين خواسته نقش برجسته و غير قابل انكارى دارد.
وى برگزارى انتخابات آزاد و سالم را در تشكيل مجلسى اين چنين مورد تاكيد قرار داد و افزود: اگر خير خواهان و دوست داران انقلاب و مردم بر روى اين مسئله تاكيد مى‌كنند بخاطر اهميت مجلس و ديگر نهادهايى است كه همه هويت،مشروعيت و اعتبار خود را از راى مردم مى‌گيرند.
سيد محمد خاتمى تاكيد كرد كه حرمت نهادن به اراده و خواست مردم مسئله مهمى است و مجلسى كه بر آمده از اراده آزاد وتصميم واقعى مردم باشد، علاوه بر آنكه تدوين گر قوانين و سازو كارهاى اداره كشور است و بر تمامى امور نظارت دارد، مى‌تواند جلوى ديكتاتورى‌ها و انحرافات و بسيارى از مشكلات و كجروی‌ها را بگيرد.

موضع رهبرى نسبت به تحقيق و تفحص از نهادهاى تحت نظارت ايشان مويد نظارت مجلس بر همه اركان نظام است

وى با اشاره به صلاحيت و امكان نظارت و تحقيق و تفحص مجلس برتمامى دستگاهها و نهادها‌ى كشورافزود: در مجلس ششم زمانى كه موضوع تحقيق و تفحص از نهادهاى تحت نظر رهبرى نيز مطرح شد،ايشان گفتند مجلس مى‌تواند در اين امور نيز وارد شود و اين يعنى اينكه حوزه تحقيق و تفحص و نظارت مجلس بر همه اركان اعم از نظامى، امنيتى، سياسى و حقوقى و غيره است.
رييس جمهور سابق كشورمان افزود: اگر ما بر برگزارى انتخابات سالم و آزاد تاكيد مى‌كنيم، در درجه اول براى اين است كه مجلسى نيرومند و برآمده از تمامى سلايق و تفكرات همه مردم ايجاد شود و از سوى ديگر مجلسى نيرومند تشكيل شود كه در راس امور بوده و بر تمامى دستگاهها و اركان نظارت داشته باشد و همچنين است وضع نسبت به ساير نهادهائى كه بر آمده از انتخابات هستند.
خاتمى با تشكر از نمايندگان فراكسيون خط امام مجلس شوراى اسلامى گفت: شما علاوه بر نمايندگى مردم حوزه انتخابيه خود، بخاطر محدوديت هايى كه در انتخابات ايجاد شد، وظيفه و مسوليت نمايندگى بخش‌هاى عظيمى از مردمى كه از داشتن نامزد مورد نظر و در نتيجه نماينده محروم شدند و نتوانستند در انتخابات شركت كنند را نيز بر عهده داريد.

همه نمايندگان با هر گرايش سياسى قابل احترام هستند؛ اما اقليت مجلس بدليل حذف كانديداهاى اصلاح طلب كه خواست و اراده اكثريت معنوى جامعه را نمايندگى مى‌كند وظيفه سنگينى دارد

وى افزود: مردم ضمن علاقه و پايبندى به انقلاب و سرنوشت كشور، سلايق و گرايش‌هاى متنوعى دارند و متاسفانه در مواردى از جمله انتخابات اخير مجلس، دريغ شد از آن كه بتوانند كانديداى مورد نظرشان مورد تاييد قرار گيرد تا او را انتخاب كنند.
سيد محمد خاتمى خاطر نشان ساخت: جريان اصلاحات در انتخابات مجلس هشتم از داشتن كانديدا در تمامى حوزه‌ها‌ى انتخاباتى محروم شد و تنها توانست به جز تهران ۱۰۴ كانديداى خود را در معرض راى و اراده مردم قرار دهد و با آنكه بسيارى از چهره‌هاى اصلاح طلبان حذف شدند، بيش از نيمى از كانديداهاى تائيد شده اصلاح طلبان به مجلس راه يافتند.
رييس جمهور سابق كشورمان گفت : به رغم محدوديتهاى بسيار گفتند كه اصلاح طلبان جايگاهى در ميان مردم ندارند و ما مى‌گوييم اگر ۲۹۰ كانديداى ما در حوزه‌هاى انتخابيه را تاييد صلاحيت مى‌كرديد، امروز جريان اصلاحات جريان غالب مجلس هشتم نبود؟اگر آنها جايگاهى در ميان مردم ندارند چرا تمهيداتى فراهم مى‌كنيد تا آنها در معرض راى مردم قرار نگيرند؟
خاتمى تصريح كرد كه اقليت مجلس با تمامى ملاحظات پيدا و پنهان خوب عمل كرد و شايد در بخشهايى مى‌شد بهتر عمل كرد چرا كه شما بار سنگين كسانى را كه مى‌توانستند آراى مردم را كسب كنند و در كنار شما باشند و محروم شدند نيز بر دوش داريد.
وى افزود: نمايندگان از هر جناح و گرايش سياسى قابل احترام هستند اما اقليت مجلس خواست و اراده اكثريت معنوى جامعه را نمايندگى مى‌كند و بايد با توجه به اين وظيفه مهم خواست اكثريت را مورد توجه قرار دهد.

تاكيد ما بر انتخابات سالم، حفظ سلامت در تمامى مراحل انتخابات از مقدمات تا نحوه تشخيص صلاحيت ها، حقوق كانديداها در نظارت بر صندوقها و روند راى گيرى و شمارش آرا است

رييس جمهور سابق كشورمان با اشاره به انتخابات آتى مجلس شوراى اسلامى گفت:خواست ما در گذشته و امروز موارد مشخصى بوده كه حتى پس از حوادث انتخابات اخير كشور نيز بر آن تاكيد كرديم.بايد شرايط حضور با نشاط مردم و تامين حقوق آنان تضمين شود وبايد سازوكارى براى انتخابات تدوين شود كه كمترين محدوديت براى آزادى راى مردم و بيشترين فضا براى تحقق خواست و اراده آنان فراهم شود.
وى تاكيد كرد كه منظورازانتخابات ناسالم فقط امكان وقوع تقلب در راى گيرى نيست، بلكه تاكيد ما بر انتخابات سالم، حفظ سلامت در تمامى مراحل انتخابات از مقدمات تا نحوه تشخيص صلاحيت‌ها، حقوق كانديداها در نظارت بر صندوقها و روند راى گيرى و شمارش آرا است.
خاتمى افزود: اگر خروجى انتخابات اين باشد كه مردم احساس كنند كه اولا كانديداهايشان در انتخابات حضور دارند و ثانيا آراى اعلام شده همان آراى داده شده است و مقدمات انتخابات مانع حضورشان نشده، بر سلامت آن اطمينان خواهند يافت و همگى با اشتياق در انتخابات شركت مى‌كنند.

كف و خواست اصلاح طلبان در گذشته و امروز
رييس جمهور سابق كشورمان كف و خواست اصلاح طلبان را در گذشته و امروز چنين بر شمرد:
۱- آزادى زندانيان و ايجاد فضاى آزاد براى همه احزاب و گروهها و رفع محدوديت‌هاى نا به جا
۲- پاى بندى همگان بخصوص مسئولان به قانون اساسى و اجراى همه جانبه و كامل آن بخصوص اهتمام به روح قانون اساسى؛
۳- فراهم آوردن سازوكارى براى برگزارى انتخابات سالم و آزاد.

وى افزود:نمى شود به جز يك سليقه براى همه سليقه‌ها انواع محدوديت‌ها را ايجاد و انواع اتهامات را رديف كرد و بعد گفت آزادى و مردم سالارى وجود دارد. نمى‌شود كسانى را كه در جبهه‌ها بودند، هشت سال از انقلاب و مردم دفاع كردند و در كنار امام خدمات شايسته‌اى به نظام داشته‌اند را به اتهام دروغ ضديت با نظام حبس يا حذف كرد.
سيد محمد خاتمى با تصريح اين مطلب كه بخش قابل توجهى از زندانيان سياسى كه منتقد و معترض به وضعيت موجود بودند و حتى اگر اشتباهى داشتند حق نبود كه بازداشت و محكوم شوند، گفت :چرا با خانواده‌هاى زندانيان كه متقاضى حقوق مسلم شرعى و قانونى زندانيان شان هستند برخورد ناروا مى‌شود. رئيس جمهور سابق كشورمان از نمايندگان مجلس خواست تا براى حفظ نظام ودستاوردهاى انقلاب و مردم سالارى كه مورد تاكيد امام بود، تلاش كنند تا ان شالله روند انتخابات در كشورسالم و آزاد گردد.
رئيس بنياد باران گفت: من نمى‌گويم كه برخى عمدا بناى ناديده گرفتن راى و اراده مردم را دارند و يا مى‌خواهند در انتخابات تقلب شود، اگر چه صاحبان اين تفكر كم نيستند، بلكه مى‌گويم بايد آنچه كه متناسب با خواست و اراده مردم است و با روح قانون اساسى هماهنگى دارد مبناى كار قرار گيرد تا مردم با آزادى و امنيت در عرصه حضور يابند.
وى با اشاره به اينكه تا انتخابات زمان بسيارى مانده افزود: اگر اين شرايط محقق شد تصميم مى‌گيريم كه چگونه عمل كنيم. اما با توجه به روندى كه هم اينك حاكم است به نظر مى‌رسد شرايط در آينده سخت‌تر و راه‌ها بسته‌تر و محدوديت‌ها گسترده‌تر خواهد شد.

افزايش اختيارات رييس جمهور بدون ارايه لايحه حل شد!
خاتمى در ادامه به تقديم دولايحه دولت خود به مجلس ششم اشاره كرد و افزود يكى از اين لوايح افزايش اختيارات رييس جمهور بود كه اين موضوع بدون ارايه لايحه حل شد!!! و ديگرى تاكيد بر برگزارى انتخابات آزاد و سالم بود كه همچنان معطل است.
رييس جمهور سابق كشورمان در ادامه به فضاى سياسى كشور اشاره كرد و گفت:فضاى امروز كشور نه متناسب با شان نظام جمهورى اسلامى است و نه به نفع افراد است. فضاى امنيتى، سخت گيريهاى عجيب و غريب و اتهام زنى ها، دروغ گويى‌ها كه به نام نظام حاكم شده و با اين دروغ‌ها و دروغ پردازى‌ها برخورد نمى‌شود؛ بلكه احيانا به عنوان مستند برخى برخوردها مورد توجه نيز قرار مى‌گيرد.
وى افزود:از دروغگويان و از تهمت زنندگان شكايت مى‌شود، اما رسيدگى نمى‌شود . حتى مراجع بزرگوار و شخصيت‌هاى برجسته را نيز مورد تعرض و اهانت قرار مى‌دهند و براى مراجع دستور و تكليف صادر مى‌كنند يا به آنها تعرض مى‌نمايند ولى كسى جلوى آنها را نمى‌گيرد و در مقابل دمادم نيروهاى فعال اجتماعى را مى‌گيرند يا محدود مى‌كنند.

حد اهانت از اشخاص و افراد به نهادهايى چون مرجعيت رسيده است
خاتمى افزود: مراجع مهمترين مسئله شان دفاع از اصل دين و حقانيت آن است وهمواره ملجا و پناه مردم بوده‌اند و اگر عده‌اى به هر انگيزه‌اى مشكلاتشان را با آنها مطرح كرده‌اند نبايد اينگونه مورد هجوم قرار گيرند.
وى ادامه داد:حد اهانت از اشخاص و افراد به نهادهايى چون مرجعيت رسيده است و هيچكس در مقابل اهانت كنندگان نمى‌ايستد و به راحتى دروغ مى‌گويند، تهمت مى‌زنند و متاسفانه برخى برخوردهاى نهادهاى رسمى قضايى و امنيتى نيز مبتنى بر همين دروغ‌ها و تهمت هاست و اين مسئله خطرناكى است كه دودش به چشم نظام مى‌رود.

خيال نكنند با حذف جريان منتقد و معترض اما پايبند به چارچوب موازين قانونى و دينى به نفع انقلاب كار مى‌كنند

رييس جمهور سابق كشورمان تاكيد كرد:خيال نكنند اين روش‌هاى بر خلاف موازين قانونى و شرعى به نفع نظام تمام مى‌شود. خيال نكنند با حذف جريان منتقد و معترض اما پايبند به چارچوب موازين قانونى ودينى به نفع انقلاب كار مى‌كنند. ممكن است برخى از افراد و گروه‌ها كه اصل نظام را قبول داشتند ولى ايراد و اعتزاضى دارند به دامن ديگر علاقمندان به نظام ولو منتقد بيايند. اما با اين كارها بخش‌هاى مهمى از جامعه زده مى‌شود ولى متاسفانه به دامن كسانى مى‌افتند كه اصل نظام را قبول ندارند.
وى افزود: ما با اين روشها مخالف هستيم. ما مى‌گوئيم بگذاريد مردم آزادانه انتخاب كنند ما مى‌گوئيم چرا به نام امام و از سوى كسانيكه هيچ مناسبتى با امام و خط امام نداشته‌اند از امام چهره زشت ترسيم مى‌شود؟چرا كسانيكه از سينه چاكان نظام و انقلاب و امام بودند به ضديت با انقلاب و نظام متهم شده اما كسانيكه هيچ علاقه‌اى و ربطى به امام و انقلاب نداشته‌اند مدعى خط امام (ره) مى‌شوند.

مى گوئيم نظام خوب است ولى روش‌ها و سياست‌ها قابل نقد و اصلاح هستند
سيد محمد خاتمى تصريح كرد:ادامه اين شرايط تضعيف نظام است. ما از نظام دفاع مى‌كنيم و مى‌گوئيم نظام خوب است ولى روش‌ها و سياست‌ها قابل نقد و اصلاح هستند ؛ با حذف و برخورد‌هاى خشن و نا روا صداهائى تقويت مى‌شود كه با اصل نظام و انقلاب مخالف است چه در بيرون و چه در درون.
وى افزود:ستم و ظلم بد است و بدتر از آن اين است كه به نام نظام و انقلاب ستم شود. انقلاب آمد تا به كسى ستم نشود. امام آمد تا مردم روى پاى خود بايستند.
وى گفت:دست عوامل بيگانه و دشمنان اصلى نظام در دامن زدن خشونت، ترور و تخريب فعال شده است. ترور دانشمندان هسته‌اى، عمليات تروريستى در جنوب كشور و شهادت جمع بسيارى از مردم نشان دهنده اين است كه جريانى كه با نظام و انقلاب و ملت و كشور معارض است باز فعال شده است.
وى گفت: علاوه بر تحريم‌ها و فشارها به نظر مى‌رسد كه وارد فاز عملياتى براى ضربه زدن به كشور شده اند.

هشدار به كشورهاى غربى در خصوص حمايت از جريان فاسد تروريستى
رييس جمهور سابق كشورمان تصريح كرد:يك جريان فاسد كه دستش آلوده به خون فرزندان پاك اين كشور است و بدترين امواج تروريستى را بوجود آورده و در دامن بزرگترين دشمن اين كشور جاى گرفته و حتى از سوى آمريكا و غرب هم به عنوان گروه تروريست شناخته شده است دوباره مورد حمايت قرار گرفته تا فعال شود. دولت‌ها و شخصيت‌هاى سياسى مختلفى به حمايت از آنان برخاسته‌اند تا از ليست تروريست‌ها خارج شوند و فعاليت گسترده داشته باشند.
در مجلس بايد به كشورهاى غربى بگوئيد كسانيه جز خونريزى، كشتار و خيانت دستاوردى براى ملت نداشته اند، با اين اقدامات سبب مى‌شويد كه ملت ما هم اعتراض و نفرت خود از اين باندهاى جنايتكاررا به حاميان آنها در غرب تسرى دهند.

نبايد با كج انديشى و اشتباه فضاى داخل نقد و اعتراض را بست
رييس جمهور سابق كشورمان تاكيد كرد كه نبايد با كج انديشى و اشتباه فضاى داخل نقد و اعتراض را بست و فضاى تهمت و دروغ و دغل را گشود و به بهانه آن با فرزندان انقلاب رفتارنارواداشت.
سيد محمد خاتمى گفت: تلاش عمده دشمنان انقلاب بر روى اين نكته متمركز شده است كه انقلاب همين است كه با فرزندان خود اينگونه برخورد مى‌كند و تحمل حتى اعتراض و انتقاد فرزندان خود را هم ندارد و متاسفانه در داخل نيز كسانى با برخوردهاى تند و اشتباه مستندات اين ادعا را فراهم و در اختيارشان قرار مى‌دهند.هر دو اين تفكر به اصل انقلاب و نظام لطمه خواهد زد.
رييس جمهور سابق كشورمان با تاكيد بر اين نكته كه انتقاد و اعتراض حق مردم است و اگر برخى ديدگاه و روش‌ها را نمى‌پسندند نبايد مورد ستم قرار بگيرند، افزود: بگذاريد فضاى داخل كشور فضاى همگرايى و مودت و نقد باشد و توان و نيروهاى كشور به جاى برخورد با يكديگر؛صرف خدمت به كشور و انقلاب و مقابله با تهديدات خارجى شود.

آنچه بايد امروز مورد توجه باشد اجراى موفق هدفمندى يارانه‌ها است و اگر اين قانون به درستى و خوبى اجرا نشود همه زيان خواهيم ديد
خاتمى در ادامه با توجه به آغاز هدفمندى يارانه‌ها و برخى نگرانى‌ها از شيوه اجراى اين طرح گفت: هدفمند كردن يارانه‌ها كار بزرگى است و انجام آن همت خوبى مى‌خواهد و خوشحال هستيم كه نظام در اين موقعيت تصميم گرفت تا اين كار صورت گيرد و همه بايد تلاش كنيم تا اين كار با كمترين هزينه و مشكل و با بيشترين فايده ادامه يابد و به سرانجام مطلوب برسد.
وى با اشاره به اينكه درست اجرا شدن اين طرح بسيار مهم است، گفت: در دوره قبل هم بسيار تلاش شد تا هدفمند سازى بخصوص در مورد انرژى اجرا شود ومقرر بود منابع مالى حاصل از اجراى طرح كه حدود ۲۰ هزار ميليارد تومان بود در درون بودجه نيايد و براى اصلاح حاملهاى انرژى و جبران آسيب فشارى كه احيانا به برخى دهك‌ها وارد مى‌آيد هزينه شود.
رييس جمهور سابق كشورمان يادآورى كرد: مجلس ششم در قالب برنامه چهارم اين موضوع را تصويب كرد اما مجلس هفتم با اجراى آن مخالفت كرد. اين مهم به بهترين وجه در برنامه چهارم ديده شده بود كه سوال اين است كه چرا اين برنامه اجرا نشد؟البته در آن برنامه ما رشد ۸ درصدى هم را براى اقتصاد در نظر گرفته بوديم.
خاتمى با اشاره به اين كه دولت او در طول ۸ سال حدود ۱۶۰ ميليارد دلار درآمد نفتى داشت و براى برنامه ۵ ساله حدود دويست ميليارد دلار درآمد ارزى نفتى و غير نفتى در نظر گرفته بود،افزود: ما پيش بينى رشد ۸ درصد را با همين درآمد ارزى داشتيم و كاملا قابل تحقق بود چرا كه پيش از آن و با درآمد و كارآمدى كمتر رشد ۷.۲ درصدى (بدون نفت) و ۶.۲ درصدى با نفت را تجربه كرده بوديم و فكر مى‌كنم متوسط رشد اقتصادى در ۴ سال دوم در دولت ما ۵.۴ بود كه خود يك ركورد بود.
وى افزود: طرح هدفمندى خوب است اما حتما بايد توليد و رونق اقتصادى در كشور پديد آيد و هر گونه اصلاح بايد در متن و دامنه آن صورت گيرد.
وى افزود: در دولت اصلاحات تصميم‌هاى مهمى اتخاذ شد از جمله قانون ماليات‌ها و سرمايه گذارى خارجى اصلاح و تصويب شد و شرايط براى رسيدن به رشد ۸ درصد در دسترس بود.
رييس جمهور سابق كشورمان تصريح كرد:مى دانيم كه در ۴-۵ سال گذشته متجاوز از ۴۰۰ ميليارد دلار از فروش نفت عايد كشور شده است و اگر ما اين درآمد ارزى را داشتيم، هدف گذارى مان براى برنامه چهارم بهتر بود و مسير اهداف بيست ساله چشم انداز، ۱۶ ساله يا كمتر قابل دسترسى بود اما با شرايط امروز آيا براى ۲۰ سال ديگر اهداف چشم انداز بيست ساله كه ۵ سالش گذشته است، قابل تحقق است؟
خاتمى افزود: اينكه مى‌گويند ديگران نخواستند ويا نكردند، معنى ندارد ديگران نيز تصميم به اجرا داشتند اما شرايط فراهم نشد و همراهى‌ها ميسر نبود.
وى گفت: با تمام اين مباحث آنچه كه بايد امروز مورد توجه باشد اجراى موفق هدفمندى يارانه‌ها است و اگر اين قانون به درستى و خوبى اجرا نشود همه زيان خواهيم ديد.
سيد محمد خاتمى افزود: درآمدهاى ناشى از اجراى هدفمندى يارانه‌ها بايد استحصال شده و به هيچ وجه صرف كسرى بودجه سالانه به خصوص در امور جارى نشود و ضمن كمك به تامين زندگى افراد آسيب پذير، به توليد لطمه نزند.ومجلس بايد نظارت جدى و دقيق داشته باشد تا طرح به خوبى اجرا شود.
در ابتداى اين نشست نمايندگان عضو فراكسيون خط امام مجلس شوراى اسلامى گزارش كاملى از وضعيت حوزه‌هاى مختلف كشور در عرصه اقتصادى، فرهنگى، اجتماعى، سياسى و بين‌الملل به اطلاع رييس جمهور سابق كشورمان رساندند و تحليل خود را از شرايط كشور و چشم انداز آينده آن تبيين نمودند.



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024