جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 06.10.2010, 19:52


دویچه وله: روز پنجشنبه (۶ اکتبر، ۱۴ مهر) رئيس امنیت فرماندهی پلیس ولایت نیمروز افغانستان در تماس با بخش افغانی دویچه وله خبرداد که ماموران مرزی این ایالت یک محموله ۱۹ تنی مواد منفجره را که از ایران برای افغانستان بارگیری شده بود، در مرز ضبط کرده‌اند.

محمد موسی رسولی، رئیس امنیت فرماندهی پلیس نیمروز گفت:«در رابطه با انتقال مواد منفجره یک نفر دستگیر شده، اما یک بازرگان افغانی که گمان می‌رود عامل اصلی باشد موفق به فرار شده است.»

به گفته این مقام، بمب‌های بزرگ و کوچکی که تاکنون در کنار جاده‌های افغانستان منفجر شده، با استفاده از همین نوع مواد منفجره ساخته شده است. رسولی به بخش افغانی دویچه وله گفته است: «از این مواد برای ساختن مین‌های کنار جاده‌ای نیز استفاده می‌شود.»

جاسازی مین‌های کنار جاده‌ای، تاکتیک اصلی طالبان برای مبارزه با نیروهای بین‌المللی مستقر در افغانستان است. این مین‌گذاری‌ها تاکنون تلفات سنگینی به نیروهای ناتو، آیساف و ارتش و پلیس افغانستان وارد کرده‌اند.

نحوه خرید این مواد منفجره روشن نشده است. پلیس امیدوار است از طریق مردی که دستگیر شده بتواند به این اطلاعات پی ببرد. رئيس امنیت فرماندهی پلیس ولایت نیمروز ادعا کرده که مواد منفجره زیر پوشش کالای بازرگانی در کارتون‌بسته بندی شده بود. وی محل بارگیری مواد منفجره را بندرعباس اعلام کرده است.

مسئولان ناتو و مقام‌های آمریکائی تاکنون بارها جمهوری اسلامی ایران را به پشتیبانی از شورشیان افغانستان و دخالت در ناآرامی‌های این کشور متهم کرده‌اند. چندی پیش نیروهای امنیتی هرات که به مشهد نزدیک است، از کشف مین‌ها و مواد انفجاری ساخت ایران خبر دادند. جمهوری اسلامی تا کنون همه این اتهامات را رد کرده است.



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024