جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 22.09.2010, 19:05


سحام نیوز: روز گذشته خانواده شهید باکری و شهید همت به دیدار مهدی کروبی رفتند. به گزارش خبرنگار سحام نیوز در این دیدار خانواده این دو شهید از مهدی کروبی و خانواده ایشان جهت صرف شام برای چهارشنبه شب در منزل شهید باکری دعوت بعمل آوردند و آقای کروبی نیز این دعوت را پذیرفتند.

صبح امروز نیروهای امنیتی با اطلاع یافتن از این دعوت طی تماسی تلفنی (از طریق محافظان) با مهدی کروبی از وی خواستند تا از این اقدام خودداری کند. نیروهای امنیتی دلایل خود را سازماندهی برخی نیروها جهت حمله به مهدی کروبی هنگام حضور ایشان در منزل شهبد باکری عنوان کردند و به آقای کروبی گفته بودند که آنان قصد حمله به منزل شهید باکری را دارند.

پس از این تماس آقای کروبی علیرغم میل شخصی؛ جهت جلوگیری از آسیب رساندن این اراذل و اوباش به خانواده شهید باکری و همچنین خانواده شهید همت و نیز جلوگیری از توهین این افراد بی خرد به ساحت این دو شهید طی تماسی تلفنی با خانواده شهید باکری موضوع را با همسر ایشان درمیان گذاشته و ضمن تشکر، به ایشان می گویند که برنامه امشب به دلایل فوق صورت نپذیرد.

پس از این تماس خانواده شهید باکری و شهید همت جهت صحبت و بررسی موضوع سریعا به منزل مهدی کروبی مراجعه می کنند که متاسفانه هنگام ورود به منزل ایشان با ممانعت نیروهای امنیتی مستقر در محل روبرو می شوند. در پی این اقدام متاسفانه نیروهای امنیتی اقدام به استفاده از گاز اشک آور نموده و به خانواده این دو شهید حمله ور میشوند و ماجرا به درگیری می انجامد. این افراد با ضرب شتم شدید خانواده این دو شهید؛ فرزند شهید باکری را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کردند که پس از چند ساعت مجددا وی را آزاد نمودند. در حالی این اقدام با فرزند شهید باکری صورت می پذیرد که وی علاوه بر پدرش، متاسفانه ۲ عمویش را نیز در دوران انقلاب و نیز جنگ تحمیلی از دست داده بود.


دختر باکری: لباس‌شخصی‌ها مادرم را کتک زدند و برادرم را ساعاتی بازداشت کردند!

دختر شهید باکری با بیان اینکه ماموران لباس شخصی مادرش (همسر شهید باکری) را به شدت کتک زده‌اند، از سوختن نصف صورت همسر شهید باکری بر اثر پاشیدن گاز فلفل خبر داد.

آسیه باکری، فرزند شهید حمید باکری، در گفت‌وگو با خبرنگار کلمه از قول مسئولان برای آزاد کردن احسان باکری خبر داد و در عین حال تاکید کرد که تا این لحظه (ساعت ۲۰:۲۰) احسان هنوز آزاد نشده است.

وی همچنین با اشاره به تهدید فاطمه امیرانی، همسر شهید حمید باکری، با سلاح گرم، از ضرب و شتم شدید وی توسط ماموران لباس شخصی خبر داد و گفت: نصف صورت مادرم بر اثر پاشیدن گاز فلفل سوخته است.

آسیه باکری گفت: ابتدا ما آقای کروبی را دعوت کرده بودیم، اما کمی بعد ایشان تماس گرفت و گفت نمی‌گذارند من بیایم و زنگ زده و گفته‌اند که اگر بخواهی از خانه بیرون بروی، بسیجی‌ها را دم در خانه‌ات می‌ریزیم!

وی افزود: مادرم که این موضوع را شنید، تصمیم گرفت برای دیدار با آقای کروبی به منزل وی برویم. اما جلوی منزل ایشان، ماموران جلوی ما را گرفتند و مانع ورودمان شدند. یکی از آنها مادرم را تهدید کرد و گفت: اسلحه را روی شقیقه‌ات می‌گذارم و راحتت می‌کنم. احسان هم به شدت عصبانی شد و وقتی یه سمت آنها رفت که اعتراض کند، آنها هم او را بردند.

دختر شهید باکری همچنین در خصوص ممانعت ماموران از ملاقات خانواده این دو شهید دفاع مقدس با میرحسین موسوی نیز گفت: وقتی برای ملاقات با مهندس موسوی می‌خواستیم به منزل ایشان مراجعه کنیم، نیروهای امنیتی جلوی ما را گرفتند و حتی وقتی محافظ آقای موسوی گفت که اینها مهمان ما هستند، آنها به ما اجازه ورود ندادند.

وی خاطرنشان کرد: مادر من و همسر شهید همت هم به عنوان اعتراض، در راه بازگشت در خیابان شعارهای «یا حسین میرحسین» و «مرگ بر دیکتاتور» را فریاد می‌زدند.

گفتنی است احسان باکری پس از ساعت ها بازداشت غیرقانونی، آزاد شده است.

لازم به یادآوریست که صبح امروز، از دیدار خانواده این شهیدان با میرحسین موسوی ممانعت به عمل آوردند.


قطع تلفن های منزل مهدی کروبی

در همین‌حال به گزارش سحام نیوز، از ظهر دیروز تلفن های منزل مهدی کروبی به طور کامل قطع گردید. به گزارش سحام نیوز، فاطمه کروبی در گفتگو با این سایت به خبرنگار ما گفت:” کلیه تلفن های منزل قطع شده است. نمی دانیم که هدف این آقایان از این اقدامات کودکانه و برخوردهای سخیف چه بوده ولی هر چه که هست این رفتارها نمی تواند خللی در اراده و عزم ما برای دفاع از حقوق مردم ایجاد کند.

خانم کروبی در ادامه اقدام نیروهای منیتی مستقر درب منزل ایشان را در برخورد با خانواده شهیدان باکری و همت به شدت محکوم نمود و از این شیوه برخورد با خانواده شهدا بویژه خانواده این دو شهید، آنهم در سالروز آغاز جنگ تحمیلی ابراز تاسف کرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024