شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 01.06.2010, 19:42


بیانیه كانون نویسندگان ایران
در محكومیت حمله‌ی اسراییل

دیروز، ۳۱ مه ۲۰۱۰، كماندوهای ارتش اسراییل در آب‌های آزاد بین‌المللی به شناورهای حامل كمك‌های بشردوستانه برای مردم محاصره‌شده‌ی غزه حمله كردند. در این حمله‌ی فاجعه‌بار، بنا به آخرین خبرها، ده نفر كشته و ده‌ها نفر مجروح شده‌اند. مردمی كه در انتظار دریافت این كمك‌ها بودند بیش از ۱۸ ماه است كه در محاصره‌ی حكومت اسراییل از ابتدایی‌ترین نیازهای غذایی، دارویی، آموزشی و بهداشتی محروم‌اند.

در محاصره‌ی غزه نه‌تنها حكومت نژادپرست اسراییل، كه رسماً‌ از این حمله دفاع كرد، بلكه دولت‌های ارتجاعی منطقه نیز هر یك به گونه‌یی مداخله دارند. ارتش سركوب‌گر اسراییل این اندك كمكی را نیز كه بر روی عرشه‌ی بازِ كشتی در آب‌های آزاد حمل می‌شد برنتابید؛ به آن حمله بُرد و با نقض موازین بین‌المللی به كشتار انسان‌دوستانِ حامل این كمك‌ها دست یازید. ابعاد این حمله هنگامی بهتر آشكار می‌شود كه شرایط رقت‌باری را پیش چشم آوریم كه در یك‌سال‌ونیم گذشته به مردم غزه تحمیل شده است.

كانون نویسندگان ایران، به عنوان نهاد نویسندگان آزادی‌خواه و مستقل، همراه با همه‌ی آزادی‌خواهان جهان این جنایت را محكوم می‌كند و از افكار عمومی و وجدان‌های بیدارِ مردم جهان برای افشا و مجازات آمران و عاملان این جنایت یاری می‌جوید.

كانون نویسندگان ایران
۱۱ خرداد ۸۹



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024