شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 17.05.2010, 19:56


در حالی که بیش از ۱۴۰ روز از بازداشت مشاوران ارشد میرحسین موسوی می گذرد، بازجوها در دور جدید بازجویی ها می خواهند به هر طریق ممکن از مشاوران میرحسین موسوی اعتراف بگیرند.

بنا به گزارش های رسیده به کلمه، بازجوها تا کنون بیش از هزار صفحه بازجویی از بهشتی جمع آوری کرده‌اند و چندین بازجو نیز وظیفه بازجویی از این مشاور میرحسین موسوی را عهده دار شده‌اند و مرتب این بازجوها تغییر می‌کنند.

همچنین در همه این بازجویی ها سوالات تکراری که بنا به گفته بسیاری از زندانیان بعد از انتخابات بسیار آزار دهنده است نیز پرسیده می شود و در واقع تنها با تغییر بازجوها همان سوالات تکراری پرسیده می شود. گفتنی است بازجوها حتی به برخی توصیه های مسوولان قضایی در مورد تعیین تکلیف پرونده و رفتار قانونی و اخلاقی با وی توجه نمی کنند.

بهشتی شیرازی که از تاریخ ۷ دی ۸۸ تاکنون در زندان است در ماه های اولیه به طور کامل در انفرادی به سر می برد و مدتی است که به یک سلول چند نفره منتقل شده که در حرکتی غیر اخلاقی، مسئولان زندان برای فشار هرچه بیشتر، او را با یک بیمار روانی و افسرده هم سلول کرده اند.

منابع خبری اطلاع دادند با توجه به نزدیکی به سالگرد انتخابات ریاست جمهوری فشارها بر این مشاور میرحسین موسوی شدت یافته است به طوری که گفته می شود آنها دستور دارند از بهشتی شیرازی اعتراف بگیرند. محور فشار ها بر بهشتی شیرازی انکار تقلب در انتخابات است.

پیش از این نیز این اتفاق بر علی عرب مازار دیگر مشاور میرحسین موسوی رخ داده است به طوریکه بازجوها عرب مازار را تهدید کردند اگر اعتراف نکند باید ۸ سال در زندان بماند.

از سوی دیگر با اتمام قرار موقت بازداشت ۴ ماهه سه مشاور میرحسین موسوی در اقدام غیر قانونی دیگر این قرار موقت برای ۲ ماه دیگر تمدید شد در حالی که طبق قانون قرار بازداشت موقت شدیدترین نوع قرار است که برای مجرمین خطرناک استفاده می شود یا برای مواردی که امکان تبانی و از بین رفتن آثار جرم وجود دارد که این موارد درباره مشاوران میرحسین موسوی و بسیاری دیگر از زندانیان بعد از انتخابات صدق نمی کند.

گفتنی است بهشتی شیرازی در دوران نخست وزیری موسوی دبیر هیات دولت بود و پس از کناره گیری موسوی او نیز به کار های فرهنگی مشغول شد و همواره به عنوان یک شخصیت فرهنگی به فعالیت ادامه می داد. وی با حضور موسوی در عرصه ی انتخابات به عنوان سردبیر کلمه سبز و مشاور موسوی به عرصه ی سیاست بازگشت. بهشتی شیرازی از جمله نزدیکترین شاگردان عارف بزرگوار مرحوم حاج محمد اسماعیل دولابی بود. وی همچنین تالیفات عرفانی و مذهبی دارد . او امروز به اتهام همکاری با موسوی زندانی است.



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024