جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 15.05.2010, 22:19


روز شنبه ۱۵ مه (۲۵ اردیبهشت) ایرانیان ساکن شهر كلن آلمان در اعتراض به اعدام پنچ زندانی سیاسی در زندان اوین، در یك خروش چند هزار نفره دست به یك راهپیمایی با شكوه زدند. در این راهپیمایی اعتراضی كه از میدان ابرت پلاتز تا ایستگاه راه آهن شهر كلن بطول ۳ كیلومتر ادامه داشت خشم و انزجار ایرانیان از اعدام ۵ زندانی سیاسی در ایران به نمایش در آمد.

قطعنامه زیر از سوی «کمیته کوردهای ساکن کلن» قرائت گردید:

هم میهنان مبارز
توده‌های مردم کردستان
اعدام های اخیر روز یکشنبه گذشته ۱۹ اردیبهشت که رزیم جمهوری اسلامی علیه فرزندان آزادیخواه شما به اجرا گذاشت . بار ذیگر این واقعیت را بشیوه آشکاری بنمایش گذاشت. که این رزیم در برابر خواستهای بر حق مردم و جنبش کردستان و جنبش آزادیخواهی خلقهای ایران راهی جز سرکوب و کشتار نمی شناسد این رزیم در جریان سرکوب جنبش ازادیخواهانه خلقهای دیگر ایران در کل و بطور اخص در کردستان در استفاده خشن از شیوهای حبس . اعدام .تجاوز و.شکنجه ازادیخواهان و مخالفان خود ابائی نداشته و حد و مرزی نمی شناسد. اکنون نیز با منتهای بیشرمی جان زندانیان سیاسی ما را اماج کینه بی پایان خود نموده و بهترین فرزندان ملت کرد و ملتهای دیگر ایران را تنها بجرم دفاع از ازادی و ابتدا ترین حقوق انسانی خود به جوخه های دار می سپارد.

اکنون زمان ان فرا رسیده که توده های مردم کردستان و خلقهای ازادیخواه دیگر ایران در برابر جنایتهای بیشمار رزیم و اعدام فرزندان خود بپا خواسته و ساکت ننشینند اکنون باید به این رژیم بطور واضح .یکدست و اشکار نشان داد. که شهیدان 19 اردیبهشت و تمامی فرزندان دلاور و در بند دیگر ما که این هیو لای مخوف قصد جان انها را نموده . پرچمدار و نماینده راستین خواستهای بر حق دمکراتیک . مدنی و ازادیخواهانه ما بوده و اعدام هر کدام از انها تنها شعله های ایمان ما را در مبارزه برای اهداف بر حق خود علیه این رژیم بر افروخته نموده و عزم و اراده ما را سختر و متحدتر مینماید .

صاحبان قدرت در ایران تحت فشار سنگین جنبش اعتراضی و دمکراسیخوا هانه مردم کردستان و ایران و با هدف جلوگیری از وسعت و دامنه ان بدنبال هر گونه بهانه و فرصتی میگردد. تا جو رعب و وحشت را سنگینتر و مدت انرا طولانی تر نماید کردستان ایران تا کنون بخاطر سابقه تاریخی و پرچمداری طولانی ان در مقابله با دیکتاتوری و برای ازادی و دمکراسی و بخصوص بخاطر پتانسیل و تجربه با لای او در این عرصه مجبور به تحمل هزینه بسیار بالایی بوده و میباشد.

قدرتمندان جمهوری اسلامی از تجربه ۳۱ ساله گذشته در کردستان نیاموخته و امیدوارند با تحمیل فضای رعب و وحشت در کردستاناز دیگر نقاط ایران زهر چشم گرفته و به خیال خام خود صف مبارزات مردم را در نقاط دیگر ایران به عقب رانده و آنها را وادار به تمکین و تسلیم نماید .

ما سرکوبها و اعدامهای اخیر را در راستای سیاستهای این رژیم در سی سال گذشته علیه مبارزه بر حق مردم ایران و بخصوص مردم کردستان دانسته وعمیقا بر این باوریم که رژیم در رسیدن به اهداف کوتاه و دراز مدت خود علی رغم هزینه های دردناک اخیر ناکام خواهد بود . ما معتقدیم که این سیاستها تنها به جاری شدن پتانسیل های عظیم مردم ایران و کردستان خواهد انجامید.

ما از مردم کردستان و دیگر نقاط ایران میخواهیم با مبارزه یکدست و متحد خود و با استفاده از تجارب گذشته و شیوه های فراگیر وکم هزینه این امکان را از رژیم سلب نمایند. که به قیمت جان عزیزان ما جند صباحی بیشتر بر عمر ننگین خود بیافزاید.

ما در کنار محکوم کردن شدید جنایات اخیر جمهوری اسلامی از تمامی سازمانهای بین المللی . سازمان عفو بین المللی و مدافع حقوق بشر و وجدانهای بیدار جامعه بشری میخواهیم در مقابل این جنایات و زیر پا نهادنهای خشن ابتدایترین حقوق انسانها در ایران و در کردستان ایران سکوت ننمایند . ما از آنها میخواهیم این رژیم را با استفاده از امکانات عدیده بین المللی و مکانیزمهای بیشمار خود تحت فشار موئثر گذاشته و وادار به عقب نشینی و متوقف کردن اعدامهای آینده نمایند.

هزاران درود به روان پاک شهیدان فرزاد کمانگر. شیرین علمهولی. علی حیدریان. فرهاد وکیلی و مهدی اسلامی.

مرگ بر رژیم کهنه پرست جمهوری اسلامی
برافراشته تر باد پرچم آزادی و دمکراسی
کمیته کوردهای ساکن کلن
۱۵ ماه مه ۲۰۱۰

عکس‌ها از: شهريار ایازی

















 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024