جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 24.12.2009, 19:17


فراخوان برای برگزاری بزرگداشت آیت‌اله منتظری
در سوگ روحانی بزرگ تاریخ ایران زمین


در سوگ درگذشت روحانی بزرگ تاریخ ایران زمین نشسته‌ایم. پنهان و آشکار دراندوهی بزرگ فرورفته‌ایم. در سوگ حسینعلی منتظری فرزند مردم که در دامن پاک زحمتکشان پرورش یافت و دوست داشتن و تلاش برای بهتر بودن را آموخت. از پیر و جوان، از زندگی و زمان آموخت و به دیگران یاد داد. او دانش آموز کهنسال‌ترین مکتب ایران زمین بود. مکتبی که در آن پندارنیک، گفتارنیک و کردارنیک آموخته می‌شد. در این مکتب آموخت و به استادی استادان فرا رویید. در مکتب دین نیز با کار و تلاش به مقام روحانی بزرگ رسید. با استبداد جنگید و راه رهایی را در حاکمیت اسلام جستجو کرد. در برپایی نظام اسلامی کوشید و خود از ستونهای اصلی آن نظام شد. به قدرت نزدیک گردید اما بوی خودکامگی، پلیدی و دروغگویی اورا آزرده کرد و در مقابل خودکامگان ایستاد. جنایتها و همِه پلیدیهای دیگر را محکوم کرد و در کنار مردم و همه‌ی آزُرده گان و آزاده گان قرار گرفت.

درنخستین سالهای پس ازانقلاب اودرمقابل اعدامهای زنان ایستاد. پس ازآن ازحقوق جوانان،زنان واقلیتهای دینی، مذهبی ومردمی دفاع کرد. درسال ۱۳۶۷ اواشکارا موج اعدامهای دگراندیشان وآزادیخوان را که بی امان از سوی رژیم جنایت پیشه اجرا می شد محکوم کرد.

تا آخرین روزحیات خویش اوازجنبش آزادیخواهانه مردم ایران وازآزادی زندانیان سیاسی دفاع کرد. دین حاکمان پلید به تعبیر خودشان او را ساده لوح خواندند. اما خود میدانستند که در لوح ساده ی این مرد دیگر جایی برای آنان نیست و آ نها چیزی برای نوشتن در این لوح ساده ندارند. لوح ساده ی این مرد ِشوخ و خوش لهجه جای مردمان پاک نهاد بود. آنها بودند که دراین لوح میتوانستند دردها و رنجها، امید ها و آرزوهای خود را بنویسند ودر همین لوح ساده، نیکی، آزادگی و دوستی را بخوانند وخود را برای حال و آینده آماده کنند.

اکنون ملیونها ایرانی در سراسر ایران و در خارج از کشور با از دست دادن این مرد آزاده و انساندوست اندوهگین‌اند و به او لقب « پدر حقوق بشر در ایران» و «پدرمعنوی جنبش سبز» داده اند.

مرگ این روحانی بزرگ چون زندگی پربارش ایرانیان را به اندیشیدن فرا می‌خواند. گویی او چون وجدان پاک همه‌ی ایرانیان با آنها به زندگی ادامه می‌دهد. مرگ او خواب را در چشمان دین حاکمان پلید شکسته است و صدای فروریزی برج‌های خودکامگان در سرزمین در بند ایران به گوش می‌رسد.

روایتها، نگاه و اندیشه های آیت اله منتظری درباره ی انسان، زندگی، دین، حکومت و حقوق بشر، ملیونها ایرانی را در برقراری و ثبات دموکراسی در ایران یاری می دهد.

برای بزرگداشت این روحانی بزرگ وبرای پشتیبانی ازجنبش آزادیخواهانه مردم ایران، ما امضاء کنندگان زیردر تدارک مراسمی هستیم که در ماه ژانویه در شهر کلن برگزار خواهد شد. زمان دقیق و مکان بر گزاری مراسم را در روزهای آینده به اطلاع همه ی ایرانیان و ایراندوستان می رسانیم.

هیات برگزاری بزرگداشت آیت اله منتظری
جمعیت پشتیبانی از مبارزات دموکراتیک مردم ایران
جوانان موج سبز کلن
اتحاد برای ایران ( دوسلدورف )
اتحاد برای ایران ( کلن – بن )
خانه همبستگی مهر



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024