جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 20.07.2009, 22:08


بیانیه شماره دو جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی بعد از انتخابات


نوروز: خانواده‌های برخی از زندانیان سیاسی بازداشت شده حوادث پس از انتخابات با صدور بیانیه ای ضمن تقدیر از تمام بزرگانی که در مورد وضعیت موجود واکنش مناسب نشان داده‌اند خواستار آزادی سریع و بدون قید و شرط عزیزان دربندشان شدند.
متن کامل این بیانیه به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

« فبما رحمة من الله لنت لهم و لو كنت فظاً غلیظ القلب لانفضّوا من حولك ً»

«ای پیامبر، رحمت خدا تو را با خلق مهربان و خوشخوی گردانید؛ اگر تندخوی و سنگدل بودی مردم از گرد تو پراكنده می‌شدند»

در آستانه بعثت رسول اكرم محمد مصطفی (ص) رحمة للعالمین هستیم. انسانی بزرگ كه با تكیه بر پاكانی چون خدیجه (ع) همسری یكتا و نمونه و علی (ع) یاوری فداكار فریاد «انّی بعثت لأتمّم مكارمَ الاخلاق» را در دوران جاهلیت سر داد، پیامبری كه آورنده كتابی انسانساز بود كه آیات نورانی‌اش تشویق مكرر به علم و آگاهی است؛ كتابی نورانی كه همواره به تفكر و تعقل دعوت می‌كند تا با جهل و نادانی كه سرمنشأ كفر و شرك و نفاق است مبارزه نماید. قرآنی كه در جایجای آیات نورانی‌اش به عقاب گناهان كبیرهای چون دروغ، تهمت، و هتك حرمت مؤمن تذكر می‌دهد و دائماً سرنوشت گذشتگان را یادآوری می‌كند تا بگوید راه نابودی اقوام و حكومتها از زیر پا گذاشتن ابتدایی‌ترین حقوق انسانها شروع می‌شود، با قتل و كشتار ادامه می‌یابد، و تذكر می‌دهد كه اگر حكومتی در زمین بدون رعایت حق النّاس و حدود الهی علو و برتری بجوید سنّت الهی بر او جاری می‌گردد.

اكنون ما خانواده‌های زندانیان سیاسی حوادث بعد از انتخابات كه گروهی از آنان از عالمان فرهیخته و كارگزاران دلسوز نظام جمهوری اسلامی بودند تبدیل به یك خانواده واحد شده‌ایم. ما به همراه خانواده عزیزانی كه در اعتراضات بعد از انتخابات دستگیر شده‌اند خواسته‌ای جز این نداریم كه صدها تن از فرزندان غیور این كشور كه تنها جرمشان گرم كردن فضای انتخاباتی و فعالیت شبانه روزی در ستادهای انتخاباتی نامزدهای مورد تأیید نظام بوده است، بدون قید و شرط آزاد شوند؛ نه اینكه بعد از حدود یك ماه هنوز بعضی از خانواده‌ها خبری از سلامتی عزیزان خود نداشته باشند. خواسته ما جز این نیست كه فضای امنیتی - نظامی حاكم بر كشور كه جوّ رعب و وحشت می‌پراكند هرچه زودتر برچیده شود.

بر خود واجب می‌دانیم از همه بزرگانی كه نسبت به وضعیت عزیزان ما و اصل انتخابات واكنش نشان داده‌اند قدردانی كنیم و از جناب آقای ‌هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تدبیر و شجاعت در موضع‌گیری منصفانه، در زمانی كه ماه و خورشید و فلك در كار شده‌اند تا تلخی‌های بی‌اعتنایی به خواست مردم و بی‌حرمتی به كرامت انسانی آنان را شیرین جلوه دهند قدردانی كنیم. ما بر این باوریم كه آزادی زندانیان سیاسی بازداشتهای غیرقانونی اخیر و دلجویی از خانواده‌های آسیب‌دیده، و همچنین روشن شدن وضعیت خانواده‌هایی كه فرزندان آنان مفقود می‌باشند، از بدیهی ترین گام‌های اولیه در جهت بازسازی اعتماد مردم است و معتقدیم كه راهكارهای ارائه شده توسط جناب آقای‌هاشمی رفسنجانی می‌تواند شروع مسیری باشد كه باعث بازگشت تدریجی آرامش و امنیت به جامعه ملتهب و بحران زده ایران امروز شود.

در پایان لازم می‌دانیم اعلام كنیم كه در این فضا، افترائات، اظهار نظرهای غیر مستدل، و طرح پرسشهای جهت‌دار، از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی و نشر اكاذیب است و به مراجع مسئول هشدار می‌دهیم كه عدم پیشگیری از این تحركات غیرقانونی از طرف افراد و گروههای معلوم‌الحال، تنها پیچیده‌تر شدن معادلات و شرایط جاری كشور را در پی خواهد داشت.

والسلام علی من التبع الهدی
جمعی از خانوادههای زندانیان سیاسی بعد از انتخابات



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024