جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 07.07.2009, 17:08


هموطنان گرامی مقیم سوئد

امروز همه‌ی ما از حوادث داخل کشور اطلاع داریم. همه میدانیم که چگونه احمدی‌نژاد و باند او با یک تقلب سازمان‌یافته نتیجه‌ی انتخابات را به سود خود تغییر داده‌اند. همه می‌دانیم که چگونه خامنه‌ای از این قانون‌شکنی عظیم حمایت کرده است. همه می‌دانیم که چگونه احمدی نژاد میلیون‌ها مردم ایران را خس و خاشاک خواند و آنها را به سرکوب تهدید کرد و خامنه‌ای در حمایت از او عملاً اذن سرکوب مردم را داد. ما همه می‌دانیم که چگونه سرکوبگران سعی می‌کنند با ایجاد توطئه‌های حساب شده، با ایجاد صحنه‌های نمایشی خشن، سناریوی خود را برای به خون کشیدن جنبش اعتراضی مردم تکمیل کنند. مردم آزادی‌خواه ایران با چشمان حیرت زده و قلب‌های آکنده از اندوه و نگرانی در تلاشند تا برای مقابله با این توطئه‌های شوم کاری کنند. جمعیت مهاجر و تبعیدی و اکثریت ایرانیان خارج از کشور نیز می‌کوشد تا سهم خود را در دفاع از هموطنان دلیر و آزادی‌خواه خویش ادا کنند و نشان دهند که مردم ما متمدنانه و مسالمت‌آمیز برای حق خود مبارزه می‌کنند. جهانیان گواه هستند که ایرانیان یک نمودار پرافتخار از همبستگی مردمی و انسانی از خود نشان می‌دهند. از همه افتخار‌انگیزتر فرزندان ما هستند. نوجوانانی که هنوز کشور خود را ندیده‌اند همراه با جوانان محصل یا شاغل ایرانی به خیابان‌ها سرازیر می‌شوند و بدون هر گونه ادعایی، بدون هرگونه تلاشی برای تحمیل عقاید فردی و گروهی خود، بدون این که حمال پرچم‌های این یا آن گروه سیاسی باشند، از هموطنان رنجدیده‌ی خود در ایران دفاع می‌کنند. در چنین شرایطی بسیار آزاردهنده است که افراد و گروه‌هایی سعی کنند تا این جوانان، این مردم معترض پناهنده و مهاجر را، با هرگونه شگردی زیر علم خود نشان دهند و یا اعتراض آنها را با شعار‌های اغلب تند و خشن گروهی خود خدشه‌دار سازند.
در شرایطی که دار و دسته احمدی‌نژاد با حمایت ولی فقیه سعی می‌کنند خشونتی ددمنشانه را به مردم ایران تحمیل کنند چه باید کرد؟ وقتی آنها با صحنه‌سازی می‌خواهند خشونت‌هایی را به مردم معترض نسبت دهند تا برای جنایات خود دستاویز بسازند، چه باید کرد؟ آیا نه این است که ما باید با همه‌ی توان نشان دهیم که مردم ما به طور مسالمت‌آمیز مبارزه می‌کنند و این توطئه‌ها کار خود رژیم است؟ مردم ایران در تلاش خود برای باطل کردن این انتخابات تقلبی، در تلاش خود برای آزادی و دموکراسی، هیچ پرچم خاص گروهی و حزبی و فرقه‌ای را بر دست نگرفتند. جا برای همه هست و همه می‌توانند شعار‌ها و پرچم‌های خود را داشته باشند. اما آنجا که ایرانیان می‌خواهند در یک صف در کنار هم مبارزه کنند، هیچ‌کسی حق ندارد پرچم و نشان و شعار خود را به دیگران تحمیل کند. بر افراشتن پرچم دفاع از رژیم پادشاهی در یک همایش مسالمت‌آمیز دفاع از مردم ایران جز یک تحریک و جز یک بهانه دادن به رژیم برای سرکوب نیست.
ما، جمعی از تبعیدیان مقیم استکهلم، که مخالف هرگونه رژیم موروثی و مذهبی هستیم و با آرزوی جمهوری و دموکراسی برای ایران مبارزه می‌کنیم مایل نیستم که اندیشه و هدف ما توسط نیروهای زورگو تحریف شود. ما مایل نیستم که روش ما برای حمایت مسالمت‌آمیز از مبارزه‌ی مسالمت‌آمیز مردم کشورمان با شعارهای مغایر خواست ما خدشه‌دار شود. شرط اتحاد و صف مشترک احترام متقابل و عدم تلاش برای تحمیل خواست و سلیقه‌ی فردی و گروهی است.
ما یقین داریم که که جنبش مردم ایران با بزرگ‌ترین تلاش‌ها جهت حفظ و گسترش خصلت مسالمت‌آمیز آن جریان دارد. ما می‌کوشیم تا مبارزه‌ی مسالمت‌آمیز علیه خشونت نبرد کنیم. نقطه‌ی قوت ما خواست مقدس آزادی و مسلامت در مبارزه است. ما به سهم خویش می‌کوشیم تا پاسدار این هدف و این روش باشیم. ما از شما هموطنان عزیز می‌خواهیم که دست به دست هم بدهیم و جنبش مردم در داخل کشور را یاری رسانیم.

جمعیت دفاع از جنبش مردم ایران
استکهلم ۷ یولی ۲۰۰۹



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024