جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 25.06.2009, 5:07


۴ تیرماه ۱۳۸۸- به گزارش رویترز، رئیس پارلمان اتحادیه اروپا؛ هانس گرت پاترینگ، امروز اعلام کرد که این پارلمان یک هیئتی از حقوقدانان را برای بررسی وضعیت پر تنش بعد از انتخابات ریاست جمهوری به ایران می فرستد و ایشان برای اولین بار خود سرپرستی این هئیت را برعهده خواهد گرفت.

بدنبال ملاقات های متعدد خانم شیرین عبادی؛ برنده جایزه صلح نوبل با رئیس و اعضای پارلمان اتحادیه اروپا، و درخواست فوری ایشان برای اعزام هئیتی برای بررسی نقض گسترده حقوق بشر در ایران و برقراری آرامش در این کشور، رئیس اتحادیه اروپا به این درخواست پاسخ مثبت داد.

آقای گرت با تاکید بر خشونت های گسترده اعمال شده علیه معترضین، بازداشت روزنامه نگاران و منتقدین در ایران تاکید کرد که ": من هرگزچنین کاری نکرده بودم. اما از انجایی که این خشونت علیه مردم بسیار شدید و مهم است من خودم بعنوان رئیس پارلمان اتحادیه اروپا به ایران می روم تا همبستگی خود و اعضای پارلمان اتحادیه اروپا را با مردم ایران ابراز کنم."

آقای گرت از مقامات ایرانی خواست که حقوق آزادی های بنیادین را رعایت کنند و گفت: "نقض آزادی های مستمر بیان و آزادی تجمع توسط مقامات ایرانی به هیچوجه پذیرفته نیست."

به گزارش منابع موثق، اقای بان کی مون؛ دبیر کل سازمان ملل متحد که خانم عبادی و سایر فعالان حقوق بشر از او خواسته بودند که سریعا به ایران هئیتی را اعزام کند، در صدد اعزام این هئیت به ایران است تا نقض گسترده حقوق بشر را بررسی و نسبت به توقف آنها اقدام کند.

نظر کاربران:

از تمام ایرانیان عزیز خارج از کشور که دارای پست و مقام و اصولا اثر گذار هستند مردم و مقامات خارجی که نزدیک به خوشان هستند را ترغیب برای پی گیری حقوق بشر در ایران بکنند.
چه بسا حتی بچه یکی تاجران که با دولت ایران معامله می کند بتواند از طریق اطلاع رسانی همسر یا بچه خودش کمی به فکر فرو رود و از انجام معاملا ت با این دولت و حکومت غیر مردمی پرهیز کند. تا وقایعی مثل فروش تجهیزات موبایل و امثالهم از طریق شرکت های سودجوی نوکیا یا زیمنس یا حتی شل و اشلامبرگر، فینا، الف نباشیم.
قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود. من روز راهپیمایی عظیم در تهران شاهد بودم مردم ایران در این انتخابات مجددا یکدیگر را پیدا کردند و به هم لبخند زدند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024