جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 13.06.2009, 3:28


شمارش تعدادی از صندوق های آرا، از تقلب وسیع به نفع احمدی نژاد حکایت می کند.

۲۳ خرداد ماه ۱۳۸۷، ساعت ۷ صبح به وقت تهران- دفاتر دو نامزد انتخاباتی اصلاح طلبان؛ مهندس میر حسین موسوی و حجت الاسلام مهدی کروبی توسط نیروهای اطلاعاتی امنیتی مورد حمله قرار گرفتند، ومصادره و پلمپ شدند. همچنین یک نمایش شدید نیروهای نظامی به نفع رئیس جمهور احمدی نژاد در خیابان های تهران با شمارش رسمی آرا یی همراه شده است که ادعا میکند که ایشان با یک تفاوت زیادی از بقیه نامزدها پیشی گرفته است.

همه شواهد حکایت از این دارند که دولت رئیس جمهور احمدی نژاد که مسئول برگزاری انتخابات و شمارش آراست، مجموعه ای از تهدیدها، ارعاب و نیروهای انتظامی را بکار برده است تا جلوی هر چالشی علیه نتیجه انتخابات گرفته شود.

هادی قائمی؛ سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران در مورد وضعیت فعلی ایران گفت:"بنظر می رسد که یک کودتای شبانه برای اعمال نتیجه به نفع احمدی نژاد صورت گرفته باشد. این انتخابات با هیچ معیاری نمی تواند یک انتخابات آزاد و سالم تلقی بشود."

وب سایت رسمی مهندس میر حسین موسوی گزارش داد که زمانی که هواداران وی در اطراف ستاد جمع شده بودند تا بر اساس گزارش هایی که نمایندگان ستاد مهندس موسوی از مراکز انتخابات داده بودند، جشن پیروزی او را برگزار کنند، نیروهای انتظامی با آنها مقابله کردند و با استفاده از اسپری فلفل و با اعمال خشونت آنها را پراکنده کردند.

در ساعت11 شب به وقت تهران در روز 22 خردادماه، مهندس موسوی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که "بنده برنده قطعی انتخابات با آرای زیادی هستم. وظیفه ماست که از آرای مردم صیانت کنیم. راه برگشتی وجود ندارد."

اما وضعیت از آن به بعد بطور وحشتناکی به نفع احمدی نژاد تغییر کرد و بطور مرتب اطلاعیه های شمارش آرا نشان از پیروزی احمدی نژاد با اختلاف بسیار زیاد آرا می داد. طبق گزارش های رسیده از تهران، تعداد زیادی نیروهای مسلح که بسیاری از آنها لباس شخصی هستند کنترل تقاطع های اصلی را در تهران بر عهده گرفته اند.

در حالیکه این خبر نوشته می شد، از تهران گزارش می رسید که هواداران احمدی نژاد در حال برگزاری جشن پیروزی ایشان در خیابان های تهران هستند.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران نگرانی های عمیق خود را در باره روند شمارش آرا و تهدید و ارعاب نامزدهای انتخابات برای پذیرش نتیجه شمارش دولتی بدون هیچ گونه چالشی ابراز کرد. این کمپین همچنین بشدت نگران امنیت جانی مهندس میر حسین موسوی و حجت الاسلام کروبی است. همچنین کمپین نگران احتمال بکار بردن خشونت علیه معترضینی است که به دولت در ملاء عام اعتراض خواهند کرد.

هادی قائمی در مورد این انتخابات گفت:"مردم ایران در کل جریان انتخابات بر این باور بودند که می توانند تغییرات معناداری را از طریق روش های مسالمت آمیز ایجاد کنند و با شور و شوق در انتخابات شرکت کردند، اما متاسفانه حقوق آن ها برای بهره مندی از یک انتخابات آزاد و سالم بطور فاحشی نقض شد."



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024