جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 08.08.2008, 7:32


«آسوشیتدپرس»، نوشت: پس از پاسخ هسته‌ای تهران به غرب، اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به ایران است.

به گزارش سرویس بین‌الملل «تابناك»، خبرگزاری آسوشیتدپرس، با ابهام‌انگیز خواندن پاسخ ایران به بسته «1+5» نوشت: اسرائیل در حال سازماندهی ارتش خود برای حمله نظامی به ایران است.

این خبرگزاری افزود: اسرائیل با توجه به تحولات هفته اخیر،‌ با اطمینان اظهار می‌كند، حال كه ایران از نابودی تسلیحات هسته‌ایش خودداری نمی‌‌كند، حمله نظامی تنها راه نابودی برنامه‌های هسته‌ای ایران است.

خبرگزاری «آسوسیتدپرس» از اورشلیم؛ بدون آن كه به منبع مشخصی اشاره‌ كند، ادامه داد: این تمهیدات اسرائیل از همیشه جدی‌تر است و سیاست ایران در برخورد با شرایط پیشنهادی گروه «۱+۵»، نگرانی اسرائیل را از موضع غرب مبنی بر به‌كارگیری دیپلماسی علیه ایران بیشتر كرده است.

در تابستان اخیر،‌ مانور هوایی اسرائیل در مدیترانه،‌ آغازگر حرف و حدیث‌ها و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در راستای قریب‌الوقوع علیه ایران شد، ‌اما آمریكا به اسرائیل هشدار داد كه این رژیم را در این حمله احتمالی همراهی نخواهد كرد.

بنا به گفته این خبرگزاری، این حمله قریب‌الوقوع، ‌تنها هشدار جدی و محكم علیه ایران و متحد كردن ابرقدرت‌ها در راستای متوقف كردن برنامه‌‌های هسته‌ای ایران است.

این خبرگزاری به نقل از رسانه‌های خبرگزاری خارجی،‌ افزود: ارتش اسرائیل، نود فروند جنگنده «F- 16 I» خریداری كرده است كه می‌تواند سوخت مورد نیاز برای رسیدن به ایران را حمل كند؛ ‌این آمار تا سال آینده به یازده برابر خواهد رسید.

گفتنی است، اسرائیل دو فروند زیردریایی جدید «دلفین» از كشور آلمان خریداری كرده كه توانایی حمل كلاهك اتمی را دارند. اسرائیل ایران را به اندازه یك بمب اتمی برای موجودیت خارجی خود خطرناك می‌بیند.


نظر کاربران:

آیا مردم ما و نخبگان مدعی اندیشه فقط با صدای غرش بمب افکنها و انفجار موشکها بیدار خواهند شد. یعنی چه که " مردم از حمله هم واهمه ای ندارند چون آنرا بخودشان مربوط نمیدانند " این کمال بی فکری خواهد بود. این وسط جز مردم چه کسی لطمه میبیند. آیا میتوانید تصور زندگی در عراق یا افغانستان را بنمایید؟ مردم اگر خود را از شر این رژیم نادان خلاص نکنند زیر فشار حماقت این رژیم و وحشیگریهای جهانخواران له خواهند شد.

*

موج نارضایتی چنان در تهران و شهرهای بزرگ گستره است که رژیم را واداشته تا برای کنترل این نارضایتی از حداکثر حضور نیروهایش در خیابانها استفاده می کند. همین حضور این مکانیک رفت و برگشت را بوجود آورده تا این نارضایتی بصورتی سرسام آور سرعت و شدت بخشیده. امروز اگر بگوییم که در شهرهای بزرگ و خصوصا تهران سر هر چهاراه و میدان و در هر خیابن و بلوار و کوچه یک گشت ارشاد و بسیج و سپاه و نیروهای انتظامی و لباس شخصی وجود دارد بیراهه نرفته ایم و نگفته ایم. این نیروها که برای دستگیری و تحقیر مردم در این مکانها هستند از چنان تنفری از سوی مردم برخوردارند که در طول این سی سال کسی آنرا بیاد ندارد. این تنفر را می توان از نگاههایی که رد و بدل می شوند بازشناخت. در چنین اوضاع و احوالی ست که میتوان پیشبینی کرد که بزودی اگر وضع اقتصاد و تحریمها همین طور پیش رود و خصوصا اگر نفت ایران تحریم و صدورش ممنوع شود ـ چنانکه هر روز در کوچه و خیابان و اتوبوس می شنویم و حتا خود رژیم هم همین امروز صبح زمزمه هایش را از رادیو پخش کرد ـ آنوقت است که ما بسوی یک فروپاشی حتمی این نظام خواهیم رفت. چه حمله بکنند و چه نکنند ایران در دو سه ماه آینده دچار وضعیت فوقالعاده ای خواهد شد. متاسفانه حکومت اسلامی کار را بجایی رسانده که مردم بدتر از آنچه هست را نمی توانند تصور کنند. مردم امروز بطور واضح حتا از حمله ای هم ترس واهمه ای ندارند چون آنرا بخودشان مربوط نمی دانند. این البته برای نظام اگر گوش شنوایی داشته باشد زنگ خطری ست بمراتب بد تر از حمله ی نظامی اسراییل و یا آمریکا.
اردشیر از تهران



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024