شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 03.06.2007, 11:09


اعتماد: استفاده از تسهیلات LC کمک فراوانی به صادرکنندگان کشورهای مختلف می کند. بزرگ ترین مساله در دریافت تسهیلات بانکی مدت زمان اعتبار LC است که معمولاً طرف درخواست کننده LC متعهد است ظرف 4 ماه به تعهدات خود عمل کند.بازگشایی LC به بازرگانان نوعی امیدواری و اطمینان می دهد که مشکلی برای محموله های شان پیش نخواهد آمد. اما با توجه به مسائل سیاسی پیش آمده برای ایران و بحث تحریم های اقتصادی برخی از کشورهای اروپایی حاضر به تاسیس بانک یا شعبه در ایران نیستند و همین مساله می تواند مشکلات زیادی را برای بازرگانان ایرانی به وجود آورد.

به علاوه کشورهای خارجی نیز در صورت عدم کسب سود مناسب اقدام به این کار نخواهند کرد. بنابراین ممکن است ابلاغ نرخ دستوری سود تسهیلات بانکی نیز یکی دیگر از مواردی باشد که بانک های خارجی انگیزه لازم را برای حضور در ایران نداشته باشند. در همین زمینه دبیرکل اتاق مشترک ایران و سوئد از بروز مشکلات مختلف برای تجار ایرانی به منظور گشایش LC خبر داد. این شاید در واقع آخرین تصویر از اجرای تحریم های نیم بند علیه اقتصاد ایران باشد. با این حساب سوئدی ها نیز کار مقابله با دستگاه پولی و مالی ایران را آغاز کردند.

عبدالرضا رضایی هنجنی می گوید؛ در مجموعه بانک های سوئدی، بانک نوردیا که تلفیقی از سه بانک از کشورهای سوئد، فنلاند و دانمارک است، دارای نمایندگی در کشورمان است که البته این شعبه در راستای توافق ایران و سوئد روی گشایش خط اعتباری 2/1 میلیارد دلار برای اعتبارات کوتاه مدت و میان مدت مربوط به فروش و صادارت سوئد به ایران بوده است.عبدالرضا رضایی هنجنی با اشاره به ابراز علاقه های غیررسمی سوئدی ها مبنی بر تاسیس بانک در ایران افزود؛ این امر هنوز به ارائه درخواست های رسمی از سوی این کشور منتهی نشده ولی با توجه به شرایط فعلی کشور به لحاظ سیاسی، تصور می رود که سوئدی ها نیز جدا از اتحادیه اروپا حرکت نکنند.


هشدار درباره معامله با ایران

ایسنا: یك مقام آمریكایی به بانك‌های سوئیس درباره معامله با ایران هشدار داد و گفت: مقامات ایرانی درصدد پنهان كردن هویت‌شان در معاملاتی هستند كه با هدف تامین مالی برنامه غنی سازی اورانیوم طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری رویتر گزارش داد: استوارت لوی، مقام ارشد امور ضدتروریسم وزارت خزانه‌داری آمریكا گفت كه به سوئیس به عنوان بخشی از یك تور اروپایی سفر كرده است كه هدفش هشدار دادن به بانك‌ها مبنی بر آن است كه در صورت معامله با ایران اعتبارشان خدشه‌دار می‌شود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024