جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 03.03.2007, 11:18


يك سايت اسراييلی در مطلبی با نام «احمدی‌نژاد، مأمور مخفی ما در ايران»، مشی و عملكرد رئيس‌جمهور ايران را در راستای برآوردن خواسته‌های اسرائيل ارزيابی كرد.

سايت «بازتاب» به نقل از «ynetnews»

در اين مطلب آمده است: آيا ممكن است محمود احمدی‌نژاد برای ما كار كند؟ ولی به هر حال هر طوری كه هست، او هم‌اكنون واقعا به سود اسرائيل در حال فعاليت می‌كند. اين هفته در حالی كه تهران بين اصولگرايانی كه خواهان تعليق غنی‌سازی اورانيوم (و يا دست‌كم مذاكره با آمريكا) هستند و نظاميانی كه برای هر اقدامی حاضرند، احمدی‌نژاد نظامی مطمئنا تحت حمايت است.

تعليق برنامه اتمی ايران، خبر بدی برای اسرائيل است، چراكه باعث از بين رفتن فشارهای بين‌المللی شده و به زودی رئيس‌جمهور جديدی در آمريكا به قدرت می‌رسد و ايرانيان باهوش، بار ديگر پروژه خود را دوباره از سر می‌گيرند، اما خوشبختانه ما احمدی‌نژاد را داريم كه اصرار دارد كشورش منزوی شود. در زير ليستی از دستاوردهای احمدی‌نژاد در كمتر از دو سال را می‌بينيم.

● با بيانات توهين‌آميز برنامه اتمی ايران را به صدر مسائل بين‌المللی آورده است. اگر اين مسئله مربوط به او نبوده، چه كسی اين كار را كرده است؟ در زمان رفسنجانی و خاتمی، دو رئيس‌جمهور پيشين ايران، برنامه اتمی در جريان بود، اما تا اين اندازه مورد توجه جهانيان قرار نگرفته بود. هم‌اكنون آمريكا، انگليس و روسيه بايد تضمين دهند كه ايران به بمب اتم دست پيدا نمی‌كند.

● احمدی‌نژاد، آمريكا را عليه ايران به چالش كشانده است كه مرتبا وی را تحريك به اقدام نظامی می‌كند.

● رئيس‌جمهور ايران، حمايت اروپايی‌ها را به اندازه‌ای از دست داده كه كشورهايی مانند آلمان، فرانسه و انگليس تأكيد بر گسترش تحريمات عليه ايران دارند. هم‌اكنون فرانسه و انگليس، پيش از آن‌كه با آمريكا نزاع داشته باشند، با ايران در نزاعند.

● او با انكار هولوكاست، همه دنيا را حامی اسرائيل و با تهديد به نابودی اين كشور، حمايت بين‌المللی از اسرائيل را قوی‌تر كرد و پس از سال‌ها، باعث مطرح شدن دوباره اسرائيل شد؛ يك بار ديگر ما داوود شديم نه جالوت.

● احمدی‌نژاد با كارهايش در حال ايجاد يك اتحاد بزرگ از سنيان عليه شيعيان و ايران است. او نگرانی و خصومت زيادی را در كشورهايی مانند عربستان و كشورهای حوزه خليج [فارس] و حتی در ميان فلسطينيان ايجاد كرده است كه هم‌اكنون عليه ايران متحد می‌شوند. احتمال همكاری اين اتحاد سنی با اسرائيل در آينده وجود دارد.

● با تمركز ايران بر شيعيسم، اختلاف آنان با سوريه ـ تنها متحد ايران ـ هم روز به روز بيشتر می‌شود. سوری‌ها از جاه‌طلبی شيعيان، كه ممكن است به قيمت خود آنان تمام شود، نيز نگرانند.

● تحريم‌های اقتصادی غيررسمی عليه ايران در حال افزايش است و احتمال دارد به زودی با اقدام شورای امنيت رسمی هم بشود. اين امر اقتصاد بی‌ثبات كنونی ايران را كه به شدت متكی بر نفت است، متلاشی می‌كند.

● احمدی‌نژاد روز به روز، بيشتر حمايت روس‌ها را از دست می‌دهد كه علت مشخص نيست، اما روس‌ها در تحويل مواد اتمی به رآكتوری كه خود در بوشهر ساخته‌اند، تأخير می‌كنند.

● احمدی‌نژاد در داخل كشورش بدون توجه به خط سير تاريخی كه از خط‌مشی محافظه‌كاری فاصله گرفته، به شدت در حال اعمال اين خط‌مشی است كه باعث شده عده بسياری در ايران و بخش‌های گوناگون كشور، عليه او موضع‌گيری كنند.

آيا احمدی‌نژاد واقعا می‌تواند موجوديت رژيم آيت‌الله‌ها در ايران را به خطر اندازد؟ اگر موفق شد، آنگاه مأمور مخفی ما كار بزرگی انجام داده است!



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024