جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 3 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 21.04.2024, 12:57

سامان یاسین به پنج سال تبعید محکوم شد


سامان صیدی (یاسین)، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به پنج سال تبعید به یکی از شهرهای استان کرمان محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، حسین سرتیپی، وکیل مدافع این زندانی با انتشار  یادداشتی در این خصوص اعلام کرد: “براساس دادنامه صادره از شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران، آقای صیدی به پنج سال تبعید به یکی از شهرهای استان کرمان محکوم شده است. به دیوان عالی کشور اعتراض خواهم کرد، چون وی بیش از هجده ماه است که در بازداشت موقت بسر میبرد.”

رای صادره روز جاری پس از مراجعه آقای سرتیپی به دادگاه انقلاب تهران به وی ابلاغ شده است.

سامان صیدی (یاسین) اواخر فروردین ماه امسال، جهت انجام عمل جراحی بینی آسیب دیده خود از زندان قزلحصار کرج به بیمارستان امام علی کرج اعزام و یک روز بعد به زندان بازگردانده شد.

آقای صیدی در تاریخ دهم مهرماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. وی در تاریخ هفتم آبان ماه سال گذشته، از بابت اتهاماتی چون “محاربه، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم و اقدام علیه امنیت ملی” در دادگاه عمومی و انقلاب تهران محاکمه و به اعدام محکوم شد. نهایتا در دی ماه همان سال، پس از نقض حکم اعدام در دیوان عالی کشور، پرونده وی جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع داده شد.

آقای یاسین (صیدی) در تاریخ یازدهم مردادماه، به همراه شش زندانی سیاسی دیگر از زندان رجایی شهر کرج به بند هشت زندان اوین منتقل شد. در دوازدهم شهریور ماه امسال، او به همراه دوازده زندانی دیگر بدون اطلاع قبلی به قزلحصار منتقل شد و هم اکنون بدون رعایت اصل تفکیک جرائم عمومی در سالن دارالقران واحد ۴ محل نگهداری زندانیان جرائم مرتبط با مواد مخدر، نگهداری می‌شود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024