چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 06.01.2020, 11:13

روسیه چرا می‌گوید ایران بزودی انتقام خواهد گرفت

روسیه خواهان جنگ بین ایران و امریکاست تا ایران از نظر اقتصادی بیشتر به او وابسته شده و ما را غارت کند یا ایران ناتوان از اداره امور خود شده و بیشتر از این به قعر دره سقوط اقتصادی فروافتد و به اقمار روس تبدیل و به روسیه وابسته شود و روس‌های طماع نیز همچون انگلستان در ۱۹۱۹ طمع کنند همه ایران را ببلعند عین قراردادی مشابه قرارداد وثوق‌الدوله خاین.

روسیه سلاح‌های ته‌انباری زیادی دارد که از زمان پایان کمونیسم در ۱۹۹۱ روی دستش بادکرده چون دیگر خبری از نهضت‌های پوسیده و دیکتاتوری‌های کمونیستی‌ جهان سومی نیست که فریب کمینترن اتحاد شوروی را بخورند و سلاح‌های از رده خارج پر از نقص‌فنی روس‌ها را بخرند. از ۱۹۹۱ روس‌ها خواهان جنگی در جهان هستند تا این سلاح‌ها را بفروشند و اقتصاد خود را ترمیم کنند. زیرا دیگر خبری از نهضت‌های کمونیستی نیست و امروزه پرچم نهضت‌های اسلامی به رهبری جمهوری اسلامی برای امریکاستیزی برافراشته شده اما آیا ما با این اقتصاد مریض بدون دوستانی در جهان و بدون باشگاه هواداران می‌توانیم فقط به روسیه و چین و کره شمالی متکی باشیم؟

اگر امروز ادعا می‌شود ایران رتبه دهم ارتش‌های جهان است فقط بخاطر وجود نیروی فراوان داوطلب و بسیجی و سرباز وظیفه است گرچه در جنگ عراق آنها را آزمودیم ولی آخرش دیدیم نتیجه نداد. چرا که عراق با حمابت جهانی مجهز و تقویت شد و ما منزوی بودیم و با دو نیروی موازی و مخالف نظرهای یکدیگر و دوگانه جنگیدیم. اتکایمان شد به نفرات که پول اداره آنها را هم نداشتیم و در آخر جنگ آن فاجعه حملات عراق رخ داد.

۳۱ سال است جنگ پایان یافته اما ما با جهانی در حال نه جنگ نه صلحیم نیروها کماکان دوگانه و موازیند به‌جز فاز موشک‌سازی پیشرفتی نداریم. بین نیروها تبعیض هست تجهیزات منهدم شده در جنگ تامین نشده نیروی هوایی مشکل قطعات دارد تانکهای از دست‌رفته توپ‌های از دست رفته تامین نشده بافت نیروی زمینی ارتش که مدافع مرزهاست برهم ریخته در جهان یک کشور حامی نداریم هنوز در تحریمیم و (عاشقان تحریم شبانه بر سر سجاده غزل سرایی می‌کنند و ملت گرسنه از ضعف شکم نوحه‌سرایی) در حالیکه نیروی دفاعی ما را گرسنگان تشگیل می‌دهند.

تورم یا مالیات زوری مردم را عاصی کرده شاغلان ارتشی و سپاهی، در آیینه فقر بازنشستگان آینده خود را می‌بینند که بخاطر احقاق حقشان در مقابل خانه ملت به دستور سرداران سپاهی فرمانروای نیروی انتظامی کتک می‌خورند و به حبس می‌روند. کشور از تامین حاجت اولیه مردم عاجز است و برای کسر بودجه بیکباره قیمت بنزین را سه برابر می‌کند و فاجعه می‌آفریند که نشان از فروپاشی اقتصادی دارد.

طبیعی است با این اوضاع و احوال رفتن به سوی فاز جنگ هیچگاه میسر نیست. جنگ پول و پشتوانه مادی، حمایت جهانی و معنوی ملی می‌خواهد. اگر هم جنگی شد و ناچار شدید اسکناس بی‌پشتوانه چاپ کنید مطمین باشید تورمی چند صددرصدی دیگری به ملت تحمیل کردید و بیش از این مردم گریزان خواهند شد و مطمئنا با کسر نیروی انسانی مواجه خواهید گردید.

ما نمی‌گوییم با آمریکا آشتی کنید. همانقدر که او به ما لطمه زده اگر به وقایع سی چهل سال اخیر مراجعه کنید ما هم زده‌ایم. تمامش کنید. چند مدتی خودتان و ملت را آرام کرده و خستگی در کنید. از تنش‌ها بکاهید تا کشور سرانجامی بگیرد. وقتی در جلو دشمن است و در عقبه مردمی ۸۵ درصد سرتاپا ناراضی تصور می‌کنم شما به یک تغییرات درونی و از بین بردن فساد و موازی کاری نیاز دارید وگرنه اگر با این اندیشه به استقبال جنگ بروید کشور ویران و آن گاهست که چین و روسیه چون لاشخور به جان ایران ویران شده افتاده و این جسد نیمه جان را خواهند خورد.

امریکا ۵۷ برابر روسیه که قدرت دوم جهانست بودجه نظامی دارد یعنی سالی ۶۴۳ میلیارد دلار و ایران برحسب رتبه هزینه‌های نظامی با هیجده میلیارد دلار دارای رتبه ۹۲ در بین کشورهای جهان است. به علاوه اینکه آمریکا متحدین فراوان دارد و ایران منزوی است و چین و به‌خصوص روسیه سریع پشت ما را خالی کرده و جا می‌زنند و عین زمان جنگ عراق علیه ما قطعنامه امضا خواهند کرد ما باید دست به نابودی کشورمان نزنیم.

مراقب باشید چو ایران نباشد شما هم نیستید




Iran Emrooz
(iranian political online magazine)
iran emrooz©1998-2021
e-mail:
ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌گردند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.