جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 13.07.2011, 12:36

«اعتصاب عمومی» در کردستان

کردستان و کرد نیوز: با فراخوان و بیانیه‌ حزب دمکرات کردستان در محکوم کردن اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی ایران همزمان با سالروز ترور دکتر عبدالرحمن قاسملو دبیر کل اسبق حزب دمکرات کردستان، اعتصاب عمومی کردستان را فرا گرفت.

بر اساس اخباری که‌ به‌ سایت خبررسانی کردستان و کرد نیوز رسیده‌ است، با وجود تمامی فشارها و اقدامات پیشگیرانه‌ نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ملت کرد در اکؤر مناطق کردستان اعتصاب عمومی را آغاز کردند.

در شهرهای سنندج، مهاباد، سقز، مریوان، سردشت ، ربط ، بانه‌ ، اشنویه‌ ، دهگلان ، کامیاران و تکاب بسیاری از مردم بازار و مغازه‌ های خود را در اعتراض به‌ ترور رهبر کرد و هم صدایی به‌ درخواست حزب دمکرات تعطیل کرده‌ و از حاضرشدن در محل کار خود خوداری کردند.

این اعتصاب در حالی شکل گرفته‌ است که‌ جمهوری اسلامی ایران از تمامی ابزارهای سرکوب و ارعاب برای ممانعت از شکل گیری آن استفاده‌ کرده‌ و حالتی از حکومت نظامی غیر اعلامی را در کردستان به‌ اجرا درآورده‌اند.

در شهرستان سقز بازارچه‌ های محله‌های شاناز، چهارراه آزادی ، میدان آزادی ، میدان هلو ، قازان خانه‌ ، بازار اردلان و بازار شیخ حالت تعطیلی به‌ خود گرفته‌اند.

در سنندج ماموران امنیتی و لباس شخصی به‌ ضرب و شتم مردم پرداخته‌ و چند تن را بازداشت نموده‌ اند. در همین رابطه‌ چند نفر را به‌ بهانه‌ بستن مغازه‌ و بوق زدن در هنگام رانندگی بازداشت کرده‌اند. همچنین در بازار ها و پاساژها و خیابان های سیروس ، شاپور و 6 بهمن به‌ ضرب و شتم مردم پرداخته‌ و قفل مغازه‌ ها را شکسته‌ اند و به‌ زور مردم را وادار به‌ باز کردن مغازه‌ ها می کنند.

در مریوان مردم با پوشیدن لباس کردی بیرون آمده‌ و هم صدایی خود را با درخواست حزب دمکرات کردستان به‌ این شیوه‌ بیان نموده‌اند.

در شهر نوسود، مردم پرچم کردستان را در بازارچه‌ مرزی شوشمه‌ ودیگر نقاط افراشته‌اند.نهادهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اکثر خیابان ها ی اصلی و مراکز عمومی شهرهای کردستان مستقر شده‌ اند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024