جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 14.05.2009, 9:19

ماهانه ۴۵ دختر ۱۶ تا ۲۵ ساله ایرانی در کراچی توسط افراد ثروتمند خریداری می‌شوند.

زنان ایرانی در معرض برده‌داری جنسی

سلام: بازار جهانی برده داری جنسی (برده‌داری مدرن) یا تجارت زن که آسان‌تر از تجارت نفت و الماس و کالاهای استراتژیک است با رشد فزاینده در سراسر جهان روبرو است و کشور ایران و زنان ایرانی نیز از چشم قاچاقچیان و مافیای برده داری مدرن دور نیستند.

به گزارش سلام گسترش بازار جنسی در میان همسایگان ایران که مرزهای آبی و خاکی گسترده‌ای با کشورمان دارند و نبود برآورد دقیق آماری توسط مقامات رسمی در مورد تعداد زنان فروخته شده در بازار برده داری جنسی در خارج از ایران ابعاد فاجعه‌ای را که روز به روز گسترده می‌شود را از دید مطبوعات ، مردم و مسئولین پنهان نگاه داشته است .

گزارش انجمن دفاع از قربانیان خشونت از برگزاری مراسمی تحت نام "حلفه" حکایت دارد که در آن حراج دختران در شیخ نشین‌ها صورت می‌گیرد . طبق آمار منتشر شده همین گزارش ماهانه ۴۵ دختر ۱۶ تا ۲۵ ساله ایرانی در کراچی توسط افراد ثروتمند خریداری می‌شوند.

قاچاق دختران و وجود بازار جنسی از اتباع ایرانی در شیخ نشین‌های جنوب خلیج فارس غیر قابل انکار است و بسیاری از آگاهان وجود چنین پدیده یی را تایید می‌کنند.

قرار گرفتن نام دختران ایرانی به همراه پرچم کشورمان در لیست کانال‌های غیر اخلاقی که بیشتر آنها متعلق به کشورهای عربی به خصوص امارات متحده عربی است یا حراج دختران ایرانی در هندوستان با درآمد شبی دومیلیون تومان و یا اقدام برای برگزاری حراج سالانه دختران ایرانی ۱۵ تا ۱۸ ساله از طریق راه اندازی سایتی اینترنتی در یکی از هتل‌های دبی توسط برخی شیوخ امارات با همراهی تعدادی از عناصر ایرانی گواه این مدعا است.

بر اساس اظهارات پرفسور ام . هیوز ، صاحب کرسی کارلسون ان دود برنامه مطالعات زنان در دانشگاه رود آیلند وجود ٨٤٠٠٠ زن و دختر مشغول به فحشا و حضور۲۵۰۰۰ دختر نوجوان فراری تنها در شهر تهران فضایی مناسب برای صاحبان برده داری مدرن بوجود آورده است .

یک استاد دانشگاه تهران می‌گوید: "اگر ده درصد زنانی که به تن فروشی می‌پردازند توسط باندهای قاچاق به کشورهای عربی بروند، آن وقت می‌شود آمار قاچاق زنان به این کشورها را بسیار بیشتر از آن چیزی دانست که برخی خبرگزاری‌ها منتشر کرده‌اند".

در اظهاراتی صورت گرفته توسط عالی ترین مقام قضایی استان تهران، قاچاقچیان به دنبال فروش دختران بین ۱۳ تا ۱۷ سال در بازار بین المللی هستند و حتی گزارشهایی از فروش دختران بین ۸ تا ۱۰ سال هم وجود دارد.

گسترش فقر، روز به روز ابعاد قاچاق دختران را گسترده تر و پیچیده تر می‌کند یک جامعه شناس در این باره می‌گوید: "هرچه پیش می‌رویم شکاف طبقاتی عمیق تر می‌شود. یک طرف ثروتمندان قلیل قرار دارند و در طرف دیگر فقرا که تعدادشان روز به روز بیشتر می‌شود. در چنین شرایطی معلوم است که برخی از دختران جوان برای رسیدن به معیشت و دخل وخرج شان به سوی تن فروشی هم پیش می‌روند، همان طور که برخی پسران جوان به سوی سرقت و مواد مخدر و خلاف‌های دیگر می‌روند ". این کارشناس معتقد است تن فروشی نسبت مستقیمی با آمار سرقت‌ها دارد و برای به دست آوردن آمار تقریبی فحشا کافی است به آمار سرقت‌ها رجوع شود .

بر اساس یک تحقیق که حاصل گفت وگو با ۱۵ دختر نوجوان است قاچاقچیان پس از خرید دختران بین ۷ تا ۱۴ سال از پدرانشان ، ابتدا آن‌ها را بعنوان فرزند خوانده قبول کرده و بعد از ۱۰ سالگی به سمت پاکستان برای کار و بردگی جنسی بردند . ۹۹ درصد دخترانی که در بازار پاکستان فروخته شده‌اند از خانواده‌هائی هستند که در حاشیه شهرها سکونت داشته و پدران این دختران اغلب معتاد و دارای شغل‌های کاذب می‌باشند .

مرجان سخاوتی یکی از کسانی که تحقیقاتی درباره قاچاق زنان انجام داده، چندی پیش در مصاحبه یی فعالیت‌هایی را که علیه مبارزه با قاچاق انسان در کشور صورت می‌گیرد را ناکافی دانسته و دلایلی همچون بیکاری، فقر، عدم برنامه ریزی مناسب برای جوانان، نا آگاهی و کم سوادی را از جمله علت‌های افزایش قاچاق دختران اعلام کرده بود.

لازم به توضیح است در مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۷۹ تصویب شده است تمام کشورهای امضاکننده کنوانسیون رفع انواع تبعیض علیه زنان متعهد هستند تدابیر مناسبی علیه قاچاق زنان و بهره‌برداری از آن‌ها اتخاذ کنند و گزارش‌های ملی از اجرای این تدابیر را هر چهار سال یک بار ارائه دهند . زهره طیب زاده نوری رئیس مرکز امور زنان و خانواده دولت محمود احمدی نژاد ، پیوستن ایران به «کنوانسیون رفع انواع تبعیض علیه زنان» را پیش از این منتفی دانسته است .



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024