چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 17.02.2011, 22:38



فراخوان به شرکت در تظاهرات سراسری
توطئه حکومت برای نابودی دستاوردهای خیزش ۲۵ بهمن را در هم شکنیم!


خیرش دوباره مردم در روز ۲۵ بهمن در خيابان های تهران و شهرهای مهم کشور، پايه های حکومت را به لرزه در آورد. تظاهر کنندگان با اين خيزش نقطه عطف دیگری در تاريخ جنبش آزاديخواهی ايران رقم زدند و نشان دادند هر گاه اراده کنند قادرند فضای سياسی کشور را متحول سازند.

سران حکومت با ایجاد فضای رعب و وحشت در طی يکسال گذشته، با دستگيری فعالان سياسی، صدور احکام سنگين زندان، سرکوب عريان و راه اندازی اعدام های خيابانی تصور می‏کردند که جنبش اعتراضی را به بايگانی تاريخ سپرده و خيابان‏ها را از اعتراضات مردم خالی کرده اند. ماموران امنيتی و رهبران حکومت چنان از سرکوب مخالفان و نابودی جنبش آسوده خاطر بودند که گمان می کردند، فراخوان دعوت به همبستگی در ميان مردم پژواک موثری نخواهد داشت و می توانند با آرامش خاطر تظاهرات ۲۵ بهمن را مديريت کنند.

تظاهرات گسترده مردم در تهران و شماری از شهرهای بزرگ و کوچک ايران به رهبران جمهوری اسلامی نشان داد که پيروزی استبداد بر آزادی رويايی بيش نيست و آنچه واقعيت دارد حضورمردم در روز ۲۵ بهمن درخيابان ها و طنين شعارهايی است که عليه ديکتاتور سر می‏دهند.

حکومت از خيزش مردم و از ضربه‏ای که خورده است به شدت عصبانی و وحشت زده است. عمق عصبانيت و وحشت را در واکنشی که در رسانه های دولتی و تظاهرات فرمايشی عليه آقایان موسوی و کروبی به راه انداخته اند به روشنی می‏توان ديد. اگر استبدادگران اندکی واقع بين بودند، همين تظاهرات کافی بود تا متوجه شوند با سرکوب و سر دادن شعار برای نابودی اين و آن چهره جنبش، نمی توانند صدای آزاديخواهانه مردم ايران را خاموش سازند.

ما احزاب و سازمان ها با نيروهای آزاديخواه، انجمن‏ها و نهادها و فعالان سياسی که در جهت همبستگی با تظاهرات ۲۵بهمن، خنثی کردن توطئه های حکومت عليه فعالان و چهره های شاخص جنبش و جلب پشتيبانی افکارعمومی جهان به دفاع از استقرار دمکراسی در ايران تلاش می‏کنند، همراه و هم رزم هستيم.

ما از تظاهراتی که در اين راستا سازماندهی می شود، پشتيبانی می‏کنيم و همه ايرانيان و آزاديخواهان را به شرکت در اين تظاهرات که در شهرهای مهم اروپا، آمريکا و استراليا روزهای جمعه ۲۹، شنبه ۳۰ بهمن و روز يکشنبه اول اسفند همزمان در ايران و خارج از کشور برگزار می شود، فرا می‏خوانيم.


اتحاد جمهوریخواهان ایران
حزب دمکرات کردستان ايران
حزب دمکراتیک مردم ایران
حزب کومه‌له کردستان ایران
جبهه ملی ایران ـ اروپا
سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران
سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
کميته هماهنگی شورای موقت سوسیالیست‏های چپ ایران
شورای همآهنگی جنبش جمهوریخواهان دمکرات و لائیک ایران

پنج شنبه ۲۸ بهمن ۱٣٨۹، 17 فوريه ۲۰۱۱



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024