ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Fri, 09.12.2022, 20:26
مانیفست کارزار حقوق بشر برای ایران

به‌مناسبت روز جهانی حقوق بشر

۱۰ دسامبر ۱۹۴۵ روزی بود که مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلامیه جهانی حقوق بشر (UDHR) را اعلام کرد. کمپین حقوق بشر در ایران، یک سازمان دموکراتیک متعهد به دفاع از حقوق بشر، روز حقوق بشر را گرامی می‌دارد و هدف خود را برای حمایت از مبارزات حقوق بشر در ایران و ترویج فرهنگ حقوق بشر در میان ناراضیان ایرانی در داخل و خارج از کشور بازگو می‌کند.

ما از همه ایرانیان مخالف فاشیست‌های تئوکراتیک که بر کشورشان حکومت می‌کنند می‌خواهیم احترام دفاعی و رفتاری به حقوق بشر را سرلوحه تلاش‌های خود در افشای جنایات رژیم ایران و همچنین در تعامل و رفتار خود با یکدیگر قرار دهند. زیرا حقوق بشر منعکس‌کننده اساسی‌ترین هنجار مشترک ما است - انسانیت مشترک ما. در این روز حقوق بشر، ما جهانی بودن و تقسیم‌ناپذیری همه حقوق را مجدداً تأیید می‌کنیم، همانطور که از حقوق بشر برای همه دفاع می‌کنیم.

هفتاد و پنج سال پس از شکست فاشیسم هیتلر و اعلام اعلامیه جهانی حقوق بشر (UDHR)، جمهوری اسلامی ایران مرتکب جنایت‌هایی می‌شود که می‌توان آن را با جنایات نسل‌کشی هیتلر مقایسه کرد. اعلامیه جهانی حقوق بشر بر ماهیت جهانی و فراملی اصول خود تأکید دارد. ایران در سال ۱۹۴۸ اعلامیه را امضا کرد اما امروز حکومت تئوکراسی-فاشیستی حاکم در برابر آن قرار گرفته است.

رژیم ایران ایده حقوق فردی را رد می‌کند و ادعا می‌کند که شهروندان دارای وظایف و تعهداتی هستند که توسط قوانین مذهبی یا حاکمان مذهبی که ادعا می‌کنند “نایب و برگزیده خدا بر روی زمین” هستند، دیکته شده است.

روحانیون فاشیست ایران طی چهل و سه سال گذشته قطعنامه‌ها و توصیه‌های شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و همچنین گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر را که به‌طور کامل سوابق شنیع حقوق بشر حکومت دینی از جمله اعدام دسته جمعی زندانیان سیاسی، شکنجه را مستند می‌کند نادیده گرفته‌اند. اعتراف‌های اجباری و تجاوز جنسی به زندانیان به ویژه زنان در سه ماه گذشته که یک خیزش تاریخی در سراسر کشور اعلام شد، بر ابزار سرکوب ضدبشری در زندان‌ها بدل شده است.

اعتراضات مردم با شعار محوری «زن، زندگی و آزادی» خواستار لغو حکومت دینی است. عوامل سرکوبگر رژیم تا به حال بیش از ۱۵۰۰۰ از متعرضان و مخالفان را دستگیر و زندانی کرده‌اند، بیش از ۵۰۰ تظاهرکننده را کشته‌اند و افراد زیادی را به دلیل شرکت در جنبش اعتراضی زخمی کردند.

حکومت دینی علیه کسانی که ایده پوچ حجاب اجباری را نادیده می‌گیرند و علیه فساد اقتصادی، تبعیض و بی عدالتی مبارزه می‌کنند اعلام جنگ داده است.

در ایران قوه قضائیه مستقلی وجود ندارد و نیروهای مسلح کشور همانگونه عمل می‌کنند که گشتاپوی هیتلری با مخالفان فاشیسم رفتار می‌کرد. کمپین حقوق بشر در ایران از همه سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر و شخصیت‌های برجسته‌ی مدافع حقوق بشر در جهان می‌خواهد از فعالیت‌های حقوق بشر و مبارزه شجاعانه مردم ایران علیه رژیم شبه‌فاشیستی مذهبی حمایت کنند و نقض سیستماتیک حقوق بشر در ایران را محکوم نمایند.

کارزار حقوق بشر برای ایران
هیئت مدیره اجرایی سازمان حقوق بشر ایران